На каква възраст автомобилите са най-евтините за поддръжка

NetNews
Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Проучването е направено от изданието Avto24, но разбира се, няма еднозначен отговор на този въпрос, защото няма перфектни автомобили. Разходите за поддръжка се състоят от няколко фактора, като първо се обръща внимание на разходите за резервни части и консумативи, както и стойността на работата по тяхната подмяна.

Но трябва да се отбележи и друго: Изборът на кола с евтини резервни части и сервизиране, невинаги е определяща. Надеждността на автомобила и отделните му компоненти и възли, т.е. честотата на подмяна на частите, също е от голямо значение.

Нови коли

Новите автомобили остават под гаранцията на производителя, така че лесно можете да изчислите колко ще струва поддържането на нова кола през следващите години. За да направите това, е достатъчно да добавите цената на цялата поддръжка при официалния дилър за определен период от време.

Към тази сума добавете цената на зимен комплект гуми и няколко комплекта спирачни накладки. Повечето от непланираните ремонти (ако са необходими) се покриват от гаранцията. Ако сравните размера на тези разходи за различните марки, става ясно коя кола изисква по-малко пари за поддръжка.

От 5 до 10 години

През този период автомобилът започва да показва своите недостатъци. В повечето случаи проблеми и първите сериозни неизправности се появяват веднага след изтичане на гаранцията.

Ако погледнете не годините, а пробега, тогава в по-голямата част от автомобилите първите проблеми с надеждността започват някъде между 150 – 200 хиляди км. Любопитното е, че за бюджетния и търговския сегмент тази цифра е по-висока, а за премиум колите – напротив, по-ниска. Във всеки случай, когато една кола наближи 10 години, разходите за експлоатация започват да се увеличават.

Над 10 години

Автомобилите на възраст над десет години, които са масови у нас имат повече проблеми с надеждността. Разбира се, всичко зависи от конкретния случай, но средно автомобилът изминава по около 25 – 30 хиляди км годишно. И ако автомобилът е, да речем на 15 години, и пробегът му отдавна е надхвърлил 300 000 км, то в повечето случаи е време за основен ремонт на основните компоненти и възли.

Ако трябва да ремонтирате двигателя, автоматичната скоростна кутия, кормилната рейка, окачването и да замените няколко скъпи електронни блока, такива разходи могат да бъдат сравнени с цената на автомобила. Експлоатацията на такива машини е доста скъпа.

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

Проф. Ангелов: Тройни заплати и жилища за медици в регионите с недостиг

Министерството на здравеопазването разработва голяма програма, която да осигури медицинските кадри навсякъде в страната, където има недостиг. Това обяви здравният министър Костадин Ангелов, който е заедно с премиера в Пазарджик. Заедно с кмета те посетиха стария учителски институт в Пазарджик, който ще бъде реновиран за около 1 млн. лева. В […]