Бранш, който се развива добре, въпреки пандемията

NetNews
Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Към момента в България са регистрирани 37 производители на бира, от които големите компании са 3 на брой, малките и средни пивоварни – 8, а останалите 26 са микропредприятия. По данни на СПБ, продължават инвестиционните и други проекти в повечето пивоварни, като за 2020 г. вложенията в ДМА са 37 млн. лв, а само за първото полугодие на 2021 г. са 20 млн. лв. Продуктовото портфолио в бранша е изключително разнообразно и всяка година се обогатява с различни марки и стилове бира. За последните 12 месеца на пазара са пуснати над 35 нови предложения и асортимента пиво.

Актуалните данни от първото шестмесечие на тази година показват, че биреният пазар в страната е на нивата от 2020 г. Продажбите на пиво са 2 400 000 хектолитра докато в предкризисната 2019 г. през същия период са реализирани 2 526 000 хектолитра. Разпределението на пазара по опаковки показва, че се възстановява тенденцията за намаляване на дела на продажбите на бира в пластмасови бутилки, който е 54%. Стъклените бутилки са 20% от пазара, а кеновете – 23 %. През последния месец има увеличаване на консумацията на наливна бира – 6% от пазара.

Общата картина на пазара на бира няма да е цялостна без мнението и предпочитанията на потребителите. През летните месеци всеки ден пълнолетният българин изпива по една бира. 58 % от сънародниците ни поне веднъж месечно консумират безалкохолна бира, особено, ако имат намерение да шофират. Резултатите при дамите показват, че те предпочитат нискоалхолните или безалкохолните бири с плодови или билкови аромати и свеж вкус. През лятото близо 50% от жените пият бира поне веднъж месечно, а всяка трета българка – поне веднъж седмично.

Според маркетинговите изследвания, за избора на българския консуматор на пиво най-важен е вкусът на напитката, нейната опаковка и видът/стил бира, а едва след това се нареждат цената и марката. Според най-новото репутационно проучване за бирената индустрия, проведено в 31 европейски страни, българските пивовари са с най-висока репутация в Европа. Почти 90% от сънародниците ни дават изключително висок рейтинг на бирения бранш в страната. Зад тази впечатляваща оценка най-вече стои дългогодишният опит, традиции, добри практики и целият човешки и бизнес потенциал на българската пивоварна индустрия.

По повод на тенденциите за развитието на бранша в ЕС и България, изпълнителният директор на СПБ Ивана Радомирова коментира: ,,На европейската карта на индустрията, по обем на продажбите на бира България вече е на 11 място. За миналата година дори има леко повишаване на износа на българска бира. По данни на Пивоварите на Европа, поради периодичните затваряния на заведенията, въведените ограничения и стагнацията на туристическите пътувания, пазарът на бира в страните от ЕС през 2020 г. има спад от 9%. Добавената стойност от производството и продажбите на бира общо за ЕС е намаляла с 15 млрд. евро – от 60 млрд. през 2019 на 45 млрд. през 2020. Заради локдауна в повечето държави и затворените обекти на ХоРеКа, индиректната работна заетост, генерирана от продажбите на бира в ЕС е намаляла с 800 000 работни места. Според анализаторите, картината е възможно да се промени през следващата година, но това може да се случи с помощта на ЕК и правителствени мерки в подкрепа за индустрията.“

Въпреки трудностите от пандемията, пивоварният сектор както в страните от ЕС, така и у нас продължава да се развива и да изпълнява всичките си саморегулаторни ангажименти. Точно преди един месец, по повод отговорностите си за прозрачност към потребителите., на среща с комисаря по здравните въпроси в ЕК Пивоварите на Европа представиха напредъка в изпълнението на общоевропейския си ангажимент за доброволно отбелязване на списъка на съставките и енергийната стойност на напитката. Понастоящем 93 % от продадената в страните от ЕС бира има списък на съставките и 86 % – на енергийната стойност. В това отношение България отново е един от лидерите в ЕС, тъй като 100 % – т.е. всички произвеждани в страната бири, имат списък на съставките, а 98 % на енергийна стойност.

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

Samsung представи 1000-инчовия телевизор The Wall

Южнокорейският технологичен гигант Samsung представи актуализирания модулен телевизор The Wall за 2021 г. Първият модел на семейството The Wall стартира през 2018 г. и оттогава компанията представи актуализирани версии на модулни телевизори. The Wall 2021 разполага с най-новата технология за обработка на видео, честота на опресняване от 120 Hz и […]