Българите предпочитат всесезонни гуми

NetNews

Пазарът на гуми за пътнически автомобили и микробуси в България през 2020 г. е намалял с 29,8% в сравнение с 2019 г. В същото време продажбите на летни гуми са спаднали с 31,3%, на зимни гуми с 29,5%, докато продажбите на всесезонни гуми са най-малко засегнати от ситуацията с коронавируса. Техният спад е само с 11,4%. Това показват данните, споделени от Continental – една от водещите световни компании за производство на автомобилни гуми.

Ако резултатите в България се сравнят със страните от региона, очевидно е, че тенденцията за намаляване на продажбите е налице и в Сърбия, където има спад на пазара съответно с 16% спрямо 2019 г. Тази тенденция за намаляване на продажбите е засегнала и целия Европейски съюз, където пазарът на гуми е спаднал с 12,1% в сравнение с 2019 г. Разглеждайки продажбите по категории, пазарът на летни гуми е намалял с 12,1%, на зимни гуми е намалял с 18,5%, но пазарът на всесезонни гуми се е увеличил с 6,7%.

Цифрите за предходните десет години са променливи, като има периодични възходи и спадове. Справка с данните от изминали години показва, че пазарът на гуми в България е нараствал между 2012 и 2017 г., като от 2017 г. насам постоянно намалява.

Търсенето на летни гуми с малки размери рязко намалява

При разглеждане на отделните категории в случая на летните гуми данните показват, че продажбите на гуми за пътнически автомобили през 2020 г. са намалели с 31%, на гумите за джипове с 30,4%, докато продажбите на гуми за микробуси са спаднали с 35% в сравнение с предходната година.

Според същите данни, разглеждайки размерите на гумите, можем да видим, че всяка инчова категория до 19-инчовите гуми е спаднала с повече от 20%, като същевременно намаляването е доста драстично в сегмента на по-малките размери (15 инча и надолу), където е повече от 40%.

Пазарът на всесезонни гуми е спаднал с 11,4% през 2020 г. поради спада от 13,1% на гумите за пътнически автомобили и 14,5% на гумите за джипове. Реализираният обем продажби на гуми за микробуси е с 13,1% повече в сравнение с 2019 г.

Анализирайки разделението на инчове, не можем да установим ясна тенденция, тъй като загубата от продажби е между -8,5% и -48,5%. Ако трябва да споменем трите най-важни категории инчови размери – 14, 15 и 16 инча, загубата е съответно 17,7%, 48,3% и 38%.

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Next Post

Кузман Илиев предложи антикризисни мерки

Антикризисните мерки за съживяване на икономиката на ВМРО. Като гражданин и експерт мога да кажа, че предложенията ми бяха взети предвид. И вече са част от икономическата програма на отговорна, системна и важна за политическата ни система партия. Това съобщи икономистът Кузман Илиев. Считам, че това е жест към българските […]