Българите предпочитат всесезонни гуми

NetNews

Пазарът на гуми за пътнически автомобили и микробуси в България през 2020 г. е намалял с 29,8% в сравнение с 2019 г. В същото време продажбите на летни гуми са спаднали с 31,3%, на зимни гуми с 29,5%, докато продажбите на всесезонни гуми са най-малко засегнати от ситуацията с коронавируса. Техният спад е само с 11,4%. Това показват данните, споделени от Continental – една от водещите световни компании за производство на автомобилни гуми.

Ако резултатите в България се сравнят със страните от региона, очевидно е, че тенденцията за намаляване на продажбите е налице и в Сърбия, където има спад на пазара съответно с 16% спрямо 2019 г. Тази тенденция за намаляване на продажбите е засегнала и целия Европейски съюз, където пазарът на гуми е спаднал с 12,1% в сравнение с 2019 г. Разглеждайки продажбите по категории, пазарът на летни гуми е намалял с 12,1%, на зимни гуми е намалял с 18,5%, но пазарът на всесезонни гуми се е увеличил с 6,7%.

Цифрите за предходните десет години са променливи, като има периодични възходи и спадове. Справка с данните от изминали години показва, че пазарът на гуми в България е нараствал между 2012 и 2017 г., като от 2017 г. насам постоянно намалява.

Търсенето на летни гуми с малки размери рязко намалява

При разглеждане на отделните категории в случая на летните гуми данните показват, че продажбите на гуми за пътнически автомобили през 2020 г. са намалели с 31%, на гумите за джипове с 30,4%, докато продажбите на гуми за микробуси са спаднали с 35% в сравнение с предходната година.

Според същите данни, разглеждайки размерите на гумите, можем да видим, че всяка инчова категория до 19-инчовите гуми е спаднала с повече от 20%, като същевременно намаляването е доста драстично в сегмента на по-малките размери (15 инча и надолу), където е повече от 40%.

Пазарът на всесезонни гуми е спаднал с 11,4% през 2020 г. поради спада от 13,1% на гумите за пътнически автомобили и 14,5% на гумите за джипове. Реализираният обем продажби на гуми за микробуси е с 13,1% повече в сравнение с 2019 г.

Анализирайки разделението на инчове, не можем да установим ясна тенденция, тъй като загубата от продажби е между -8,5% и -48,5%. Ако трябва да споменем трите най-важни категории инчови размери – 14, 15 и 16 инча, загубата е съответно 17,7%, 48,3% и 38%.

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

Кузман Илиев предложи антикризисни мерки

Антикризисните мерки за съживяване на икономиката на ВМРО. Като гражданин и експерт мога да кажа, че предложенията ми бяха взети предвид. И вече са част от икономическата програма на отговорна, системна и важна за политическата ни система партия. Това съобщи икономистът Кузман Илиев. Считам, че това е жест към българските […]