Важните новини във ФАКТИ на 03.05.2022 г.

NetNews

Кирил Петков: Няма да се поддадем на газовия шантаж на Русия

България няма да се поддаде на газовия шантаж от Русия. Това заяви премиерът на България Кирил Петков.

Сашо Диков обяви: Влизам в битката за шеф на БНТ, това ще е тест за новата власт

Кошлуков е зависим човек. Той има фалшив документ за стаж. Никой не иска да разследва. Така и продължава, така и ще остане. Това коментира в студиото на „Часът на избора“ журналистът и автор и водещ Сашо Диков.

Балабанов преди Коалиционния съвет: Не съм седнал да убеждавам никого, всеки носи глава на раменете

Тази среща (на коалицията – б.р) е въз основа на това, което утре ще разглежда парламентът. Знаете какви са позициите на коалиционните партньори, така че тази вечер по-скоро ще споделя това, което видяха очите ми в Украйна. Ще поговорим чисто в човешки план се надявам да стигнем до максимално обхватно решение по казуса“. Това заяви депутатът от ИТН Станислав Балабанов на влизане в Министерския съвет, където тази вечер се провежда коалиционен съвет, цитиран от БНТ.

Лена Бориславова: Коалицията е стабилна и работи здраво, не вярвам да има разпад

Не вярвам да има разпад на коалицията. Това заяви ексклузивно за NOVA началникът на кабинета „Петков” Лена Бориславова. Впечатлението ѝ за коалицията е, че е стабилна и работи здраво.

Вадят пожарната от МВР

Предвиждаме две основни промени – извеждане на службата за противопожарна охрана и усъвършенстване на структурата на МВР, оптимизацията на кадрите, ще има и промени в конкретни структури. Това заяви вътрешният министър Бойко Рашков след среща със синдикалните организации на служителите в министерството, предаде репортер на Novini.bg.

Варна може да се превърне в логистичен хъб за блокираните товари на Украйна

Днес на проведената пресконференция на ПП „Продължаваме Промяната“ в морската столица бяха разгледани редица регионални и национални въпроси. Беше засегната темата за товарите, предназначени за и от Украйна и превръщането на Варна в логистичен хъб.

Прокуратурата в Пловдив разследва катастрофата с кортежа на президента

Районна прокуратура-Пловдив наблюдава досъдебно производство за това, че на 03.05.2022 г., в землището на гр. Пловдив, при управление на моторно превозно средство са нарушени правилата за движение по Закона за движение по пътищата и по непредпазливост е причинена средна телесна повреда на пътник в автомобил на НСО. Разследването се води за престъпление по чл. 343 ал. 1 буква „Б“ от Наказателния кодекс.

Част от екипажа на българския кораб „Рожен“ се е прибрал в България

Част от екипажа на българския кораб „Рожен“, който се намира в украинското пристанище Черноморск, се е прибрал в България и е сменен с нови хора. Това съобщи за БНР кап. Александър Калчев-изпълнителен директор на параходство „​Български морски флот“.

Гроздан Караджов: Гладна кокошка – избори сънува!

Напоследък често се чувствам като в паралелна реалност. Особено когато хора, които са забатачили строителството и ремонта на пътища, обвиняват тези, които се опитват да им оправят кашите, в забавяне, бездействие и некадърност. Това написа във фейсбук министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов.

Публикуваме и останалата част от изказването му в социалната мрежа:

Факт е, че за четири месеца управление няма как да наваксаме 12 години размотаване. Не можем да вкараме в срок всички участъци, строящи се без нужните документи, но и е факт, че действаме възможно най-бързо и някои отсечки ще бъдат завършени даже предсрочно.

Най-важното в случая е, че нито един обект няма да бъде пуснат без гаранции, че е качествено изпълнен, маркиран и обезопасен. Няма да бъде платено на нито една фирма, преди работата ѝ да бъде изрично проверена и сертифицирана. Колкото и възмутени партийни видеа да се пуснат в социалните мрежи. Колкото и дирижирани протести да се организират.

Какво е състоянието на отсечките, за които през уикенда чух обвинения, че „са в пълен застой и разруха“?

Пътят Видин-Монтана

Цялото трасе е с обща дължина 95 км, като за първите три участъка с дължина 55 км има разрешения за строеж и на тях е открита строителна площадка. Предизборно, в края на 2019 г., е направена „първа копка“ с традиционното рязане на лентичка в първия участък до Макреш, веднага след което е издаден Акт 10 за спиране на строителството. Реалната работа в първите три участъка е започнала едва през февруари – май 2021 г.

В участъка Видин – Макреш все още предстои издаване на разрешения за строеж за прилежащи инженерни мрежи (ток и вода), което налага временно спиране на основната работа по трасето. Напредъкът на строежа е само 5%, защото строителството изчаква препроектирането и промяната на нивелета в първите 6 км от територията на град Видин. Такъв е законът – в урбанизираните територии само общините се произнасят по въпроси на своите устройствени планове. Ето защо, по искане на община Видин, изчакваме нов проект и нова нивелета на пътя. Срокът за завършване на този участък е 2024 г. и той ще бъде спазен.

Участъкът Макреш – Бела е готов на около 54%. Парадоксалното е, че точно този участък бе посочен като крещящ пример за застой. Всъщност, той е с най-голям напредък в изпълнението и в момента изпреварва значително планираните дейности. Той ще бъде завършен година предсрочно – през ноември 2022 г. вместо както е в договора – ноември 2023 г.! И каква ирония на съдбата – да избереш да си направиш селфи точно в този участък и да говориш за застой, вместо да похвалиш АПИ и изпълнителите за успеха.

Участъкът Бела – Ружинци е готов на около 8%, като срокът за завършването му е в края на 2023 г. И той ще бъде спазен. Затова не може да се говори за забавяне!

В следващите 3 участъка – от Ружинци до Монтана – все още няма издадено разрешение за строеж, поради продължителни съдебни дела срещу подробния устройствен план за пътя и последващите отчуждителни процедури. Очакваме разрешенията за строеж да бъдат издадени в края на 2022 г. или началото на 2023 г. Всичко това е отдавна известно и няма никаква изненада.

Строителството в тези три участъка от общо 40 км ще може да започне с откриване на строителните площадки в началото на 2023 г. Сроковете за строителство съгласно сключените договори са до втората половина на 2025 г. Така че е абсолютна лъжа, че „ако управляваше ГЕРБ, трасето Видин-Монтана-Враца щеше да се строи с максимални темпове и шофьорите вече да карат по магистрала.“

Обходът на Бургас

Строителната площадка е открита на 15.12.2020 г. Напредъкът на строежа е около 74%, а срокът за завършване е 15.06.2022 г. Той няма да бъде спазен, защото община Бургас не е предала в АПИ окончателен проект за уличното осветление. МРРБ е издало разрешението за строеж за 20 kV електропровод и то ще влезе в сила до 5 май. Което не попречи на кмета на Бургас да заяви: „Основната причина да спре работата на фирмата-изпълнител е неплащането на средствата, затова няма мобилизация на обекта.“

Нека стане ясно на всички – от страна на АПИ няма неразплатени задължения към изпълнителя на строителството на този обект. Последното плащане от 2,6 млн. лв. е направено на 26.04.2022 г. – само три дни преди въпросното изказване.

Но сега пак АПИ ще спаси положението като въведе организация на движение, която да не позволи задръствания – в едната посока (Бургас – Сарафово) движението ще върви по новото трасе, а в обратната – ще минава през града.

Мостът над река Струма при Симитли

Симитли се прочу с особеното място, което заема в българския партиен живот. По-точно – в сърцето на една от политическите партии. През уикенда кметът от тази партия и синът му – депутат от същата партия – се включиха в протест, който затвари пътя Симитли – Банско и атакуваха министъра на регионалното развитие, заради проблеми, нямащи нищо общо с МРРБ.

Мостът е построен през 2021 и 2022 година. Изпълнителят, сдружение между фирми на „Грома холд“ и „Хидрострой“, завърши обекта в началото на април, при това дори маркировката и знаците не отговаряха на изискванията за качество и безопасност, та се наложи да си ги оправят в спешен порядък. Едва на 20.04.22 г. бе подписан Акт 15 за обекта и то с изключителното съдействие на АПИ – искането им бе обработено само за една седмица при нормален срок от един месец! Оттогава МРРБ работи ускорено за издаване на Акт 16 на обекта, като нормалният срок за обработка на подобна строителна документация и за свикване на държавна приемателна комисия е два месеца. Готови сме максимално бързо да обработим документите, защото осъзнаваме важността на моста за хората от Симитли и региона.

На този фон преиграването с протести и затваряне на пътя Симитли – Банско е прехвърляне на проблема от болната на здравата глава. Забавянето и неизпълнението са във фирмата изпълнител, а не в МРРБ!

Общото в трите случая е, че проблеми, създадени от предишните управляващи, се приписват на сегашното управление. Очевиден е опитът им да се дискредитира и разклати правителството. Но фактите са на наша страна. А мераците за предсрочни избори ще си останат само в техните сънища. Гладна кокошка – избори сънува!

Румен Радев срещу оръжието за Украйна: Няма как да се пазим, ако се намесим ВИДЕО

Президентът Румен Радев отново се противопостави на предоставянето от България на военна помощ за Украйна.

Катастрофа с кортежа на Румен Радев в Пловдив

Двама служители на Националната служба за охрана (НСО) са с травми, след като са ударени от тежкотоварен автомобил, навлязъл в насрещното платно. Инцидентът се е случил около 10.00 часа днес при влизане в гр. Пловдив.

Сподели статията, нека повече хора узнаят!
Next Post

От БСП- София поискаха да бъде свалено знамето на Украйна от сградата на СО

С последното си действие по издигане на украинското знаме на сградата на СО преди влизане в сила на решението за това, Столична община създава опасен прецедент за правовия ред в държавата като демонстративно пренебрегва принципа на върховенството на закона, който е в основата на правовата държава. Това се казва в […]