Държавата ще лепи стикери върху най-евтините храни в магазините

NetNews

Единен стикер ще показва трайно ниските цени на хранителните продукти, с които са се ангажирали търговските обекти. Той е разработен от Министерството на икономиката и индустрията и вече е предоставен на веригите, които са заявили желание за включване в информационната система foodprice.bg. Това съобщи министърът на икономиката Никола Стоянов пред бТВ.


Държавата пусна
преди седмица сайта foodprice.bg, който предоставя информация за процеса по ценообразуване на хранителните продукти – от стойността на суровината, през тази на внос и на едро, до крайната, която плащат хората в магазина.

Отправихме покана до всички юридически лица, които се занимават с търговия на дребно на хранителни продукти и имат годишен оборот от над 30 млн. лв., да се включат в нашата инициатива“, каза министър Стоянов.

До момента на сайта се визуализират само средни цени на дребно. Затова би било положително ако търговските обекти участват. От една страна това ще насърчи конкуренцията и ще осветли процеса, а от друга – само те могат да се ангажират каква е най-ниската цена, на която продават продуктите си, коментира икономическият министър.

До сега само две търговски вериги са подали информация към сайта foodprice.bg, като тя вече е публикувана, стана ясно още от думите на Никола Стоянов.

Едната верига е „Лидл“, която предоставя информация за 5 продукта в търговската ѝ мрежа. Другата верига е „КООП“ на Централния кооперативен съюз, която предоставя информация за 15 стоки в магазините си в София и Пловдив, уточниха от пресцентъра на Министерството на икономиката на запитване на Mediapool.

Надяваме се това да е само начало на процеса и тепърва да има много по-голяма активност“, каза министър Стоянов.

Задължително условие е всяка верига, включваща се в инициативата, да декларира, че за една седмица напред ще продава продуктите на посочените от нея цени. Тази стойност през перода може да намалява, но не и да се увеличава.

Информацията от веригите трябва да постъпва всеки четвъртък в Министерството на икономиката и индустрията и цената ще важи от петък до четвъртък. Промоциите, които търговските обекти провеждат, не могат да бъдат включвани на сайта foodprice.bg.

За да бъдат улеснени потребителите е разработен единният стикер, който търговците при желание ще поставят на тези продукти. Той е в три варианта – кръгъл, правоъгълен и квадратен, с оглед разликите в стелажите на магазините. От петък те са предоставени на двете вериги и вече са поставени в част от магазините им в страната.

Източник Mediapool.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

"От чисто политическа гледна точка". ГДБОП е искала акцията за жълтите павета да бъде след вота 

Служители на Главната дирекция “Борба с организираната престъпност” (ГДБОП) в МВР са поискали Европейската прокуратура да отложи акцията си, свързана с ремонта на жълтите павета в София, за след парламентарните избори в неделя, но европейските прокурори не са се съгласили. Това съобщи главният секретар на МВР Петър Тодоров пред бТВ […]