Ето как да преодолеете последствията от обездвижването по време на социална изолация

NetNews

Продължителното седене и обездвижването могат да доведат до сериозни последствия за здравето – както физическото, така и емоционалното. Особено в условия на социална изолация.

Освен физически болки, от които най-често срещаните са във врата, кръста и раменете, липсата на движение може да отключи и сериозни психически състояния, като паник атаки. Причината е, че негативните емоции причиняват стрес на вътрешните органи и цялостната нервна система, и то при 95% от хората. Този процес води и до цялостно блокиране на определени мускулни групи.

За да не се стига до сериозни проблеми, тези състояния може да се повлияят с редовно изпълнение на леки упражнения, препоръчва Константин Ковачев, създател на метода Active Sitting (активно седене) и на първата в България цялостна програма за физическа и емоционална трансформация, базирана на приложна кинезиология.

На базата на науката за движение на енергиите в тялото, която съчетава баланса на структура, биохимия и емоции, Константин Ковачев и екипът му са разработили набор от упражнения. Те са лесни, подходящи за всички възрасти, изпълняват се на стол и са особено подходящи за седящите професии.

Няколко упражнения за минути:

На първо място трябва да ставаме на всеки час да раздвижим тялото. Да се изправим, да се протегнем и да се разходим 1 минута.Така ще раздвижим лимфата, която не може да циркулира нормално и да “чисти” организма ни от токсини. Това важи особено при седене на офис стол, когато ъгълът на краката ни притиска лимфните възли.

Лесно упражнение за раздвижване на лимфата е от седеж. Повдигаме 1 см петите и ритмично ги потупваме в пода за 1 мин. Така се получава ефектът “мускулна помпа”, които подобрява движението на лимфата. Масаж на точки, стимулиращи лимфната система. С пръстите на едната ръка масажираме точки в зоната под ключицата от рамото до гръдната кост от едната и от другата страна.

Друго упражнение за отпускане на раменния пояс, повдигаме раменете с вдишване и рязко ги пускаме надолу с издишване 3-5 повторения. За туширане на напрежението във врата се препоръчва да повдигнем леко рамене и да започнем да движим главата вляво и вдясно 15 сек. Чрез вдигане на раменете облекчаваме мускула на врата и по лесно раздвижваме прешлените. Важно е и да “активираме” мускулите на корема за да ни поддържат кръста. Слагаме си пръстите в областта на слънчевия сплит и леко прибутваме пръстите под ребрата. Така даваме сигнал чрез заглавните места на корема да работи по-ефективно.

Може да използваме и още едно лесно упражнение за разтягане, както сме седнали на стола и се навеждаме с ръце напред. По този начин разтягаме мускулите на кръста и без усилие подобряваме позицията на седене. Завъртаме главата под 45% на страни и навеждаме надолу. Друго упражнение за раздвижване на горната част на врата. Повдигаме леко брадичката нагоре и започваме да я движим в ляво и дясно с бързо темпо.

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

Испания пред България по неравенство в заплащането

В Испания COVID кризата засегна предимно работещите с най-ниски доходи, което доведе до увеличаване на неравенството между ниско и високо платените испанци до 36,1 на сто. Това е най-високият процент в Европейския съюз, който нарежда Испания и пред България, където този процент е 28, предаде испанската държавна телевизия. Данните са […]