Защо бе забранено влизането на електромобили Tesla в китайски курорт

NetNews

Можете ли да си представите голям град без нито една Tesla? Като се има предвид колко популярни са те в днешно време, като това се случи постепенно, но и с доста бързи темпове откакто Илон Мъск основава компанията през 2003 г.. Днес голям град без нито една Tesla изглежда като нещо от отдавна отминалото минало.

Но както съобщава Reuters, един район в Северен Китай превръща това в реалност. Областта Бейдайхе забранява на всички автомобили Tesla да влизат на територията му през следващите два месеца. Тя е дом на морски курорт в северната провинция Хъбей, който е на брега на Бохайско море и където почиват около 74 милиона души всяко лято.

Причината за забраната не е толкова в поддържането на спокойно крайбрежие без автомобили, а във факта, че Бейдайхе е домакин на годишна свръхсекретна среща на върха на висшето китайско ръководство.

Събитието винаги е обвито в тайна – особено за чуждестранни наблюдатели. Точните дати никога не се обявяват и всяка година се появява известно отразяване на това събитие едва след като срещата на върха вече се е състояла.

„Привидно годишен отпуск (за висшите лидери на Китай), за да се отпуснат и да се насладят на дългите плажове на легендарния северен курортен град, но всъщност това е най -следеното неофициално събитие в политическия календар на нацията“, написа журналистът Уилям Джън за South China Post през 2020 г.

От пътната полиция в Бейдайхе заявиха през Reuters, че забраната за електромобили Tesla е въведена поради „национални въпроси“. От местните власти не предоставят допълнителна информация защо забраната е именно срещу колите на Tesla и не засяга нито една друга чуждестранна марка. А Tesla, която разпусна своя PR екип, не може да бъде намерена за коментар. Но както всички специалисти твърдят, става дума от опасения за шпионаж чрез електромобилите Tesla.

Като цяло Tesla имаше труден старт на китайския пазар. От една страна, тези коли са невероятно популярни – компанията има фабрика в Шанхай, която произвежда по 2 100 електрически превозни средства на ден, а продажбите в Поднебесната държава представляват повече от половината превозни средства, които компанията е доставила по целия свят през 2021 г.

„Наистина мисля, че Китай е бъдещето“, каза Мъск при откриването на фабриката през 2019 г. В замяна китайското правителство го улесни с редица данъчни облекчения, заеми и разрешителни. Както в САЩ и много други страни по света, Tesla е символ на статут, предпочитан и от много богати жители на Китай.

Близостта на Мъск с китайските власти предизвика критики в САЩ. Основателят на Amazon Джеф Безос веднъж каза , че предложението на Мъск да купи Twitter може да даде на Китай доста голямо предимство в пропагандата на страната по света.

Но предвид авторитарното ръководство на Китай, благополучието на всяка чуждестранна компания винаги е по прищявка на местните власти. През 2021 г. Китай забрани на колите Tesla да паркират във военни или правителствени комплекси поради опасения, че определени камери и сензорни технологии могат да бъдат използвани за събиране на правителствена информация.

По това време Мъск каза, че рискът от затваряне и загуба на китайския пазар е твърде голям, за да се обмисли участие в някакъв вид шпионаж. Но явно това твърдение не е стигнало до ушите на китайските власти.

Източник fakti.bg.

Сподели статията, нека повече хора узнаят!
Next Post

Свален руски пилот разкри колко пари е получил от „Вагнер“, за да воюва в Украйна

Руски пилот, заловен в източната Донецка област в Украйна, е признал, че е наемник на частната военна група „Вагнер“, свързвана с близкия до руския президент Владимир Путин бизнесмен Евгений Пригожин, предаде „Свободна Европа“. По информация на украинския сайт „Цензор“ става въпрос за майор Андрей Федорчуков, който е признал, че воюва […]