Микро електромобили: Само такива коли ли ще караме в бъдеще?

NetNews

"Имаме удоволствието да съобщим, че Ханс-Петер Клеебиндер, бивш ръководител на MINI и Audi Germany, се присъединява към Микроконсултативния съвет. Ханс-Петер беше отговорен за пускането на MINI кабрио и MINI Clubman и стана първият тест пилот на Microlino 1.0 в Германия.

С дългогодишния си опит в автомобилната индустрия той ще подкрепи пускането на пазара на Microlino 2.0." се казва в официално изявление на компанията Micro-Mobility, която отдавна планира да съживи легендарното BMW Isetta (1955-1962) под формата на градско електромобилче. На сайта microlino-car беше публикувано интервю с Ханс-Петер Клеебиндер, който разказва какви са вижданията му за бъдещата малка градска кола.

Здравейте, Ханс-Петер, можете ли да ни кажете повече за вашето професионално минало?

През 1995 г. имах възможността да интервюирам повече от 250 лидери на мнения и експерти за бъдещето на мобилността в Европа за изследователски проект в университета в Санкт Гален. Още тогава преди 25 години беше ясно, че се нуждаем от революция в мобилността. След това натрупах практически опит в MINI и BMW в продължение на 16 години и след това в Audi до преди 2 години. Днес аз комбинирам тези два свята на индустрията и науката като независим експерт за бъдеща мобилност и директор на проучването на програмата CAS Smart Mobility Management в университета в Санкт Гален.

Кога за първи път чухте за Microlino и как възникна първият контакт?

Това беше любов от пръв поглед. На премиерата на автомобилното изложение в Женева през пролетта на 2016 г. и като фен на MINI и Fiat 500, първата ми кола. От юни 2020 г. съм горд тестови пилот на Microlino и успях лично да се убедя в мисията и възможностите на бъдещата градска кола.

Бяхте с BMW Group в продължение на 16 години и като ръководител в Mini управлявахте пускането на пазара на различни модели. Какви паралели виждате за пускането на Microlino?

Подходът и мисията ни с Micro и тази на сър Алекс Исигонис с MINI през 1959 г. наистина са много сходни: към „Творческо използване на пространството“ сега добавяме „Умно и устойчиво използване на автомобилите в големите градове“. За мен Microlino е съвременният отговор за осигуряване на нашите индивидуални бъдещи нужди от мобилност в градовете. С екологична, интелигентна и спестяваща пространство мобилност, която е и забавна.

Вие сте директор на проучвания за образователната програма „Интелигентно управление на мобилността, управлявана от интелигентни градове и интелигентни данни“ в университета в Санкт Гален. Какви тенденции влияят на нуждите от мобилност?

Устойчивостта се превръща в най-важната тема – валутата за това е нашият личен отпечатък върху екологичната мобилност. Нашето желание за индивидуална мобилност остава, но ще го постигнем по повече начини: с четири и две колела, но също така все повече с влак, обществен транспорт и пеша. В бъдеще автономните и електрическите превозни средства също ще играят роля, както във въздуха, така и под земята. Мрежата и взаимното свързване на всички видове транспорт ще се превърнат в стандарт. За 95% от нашите маршрути микромобилността вече е по-евтиният, по-практичен и по-екологичен вариант.

Какво ви убеди да се присъедините към Консултативния съвет на Microlino и кои според вас са най-големите предизвикателства?

Първо много положителният ми опит като тест пилот на Microlino. От юни почти ежедневно пътувам в родния си град със стиснати палци и много положителни реакции към моя Microlino 1.0. Очаквам с нетърпение да допринеса с моя опит и да доведа легитимния наследник и съвременната интерпретация на "балонната" кола от 50-те години до успех. За мен това е едно от най-вълнуващите предизвикателства в нововъзникващата индустрия за мобилност.

Вие сте член на Глобалната коалиция за нова мобилност на Световния икономически форум и член на консултативния съвет на федералната асоциация за електрическа мобилност в Германия. Как да постигнем прехода от двигатели с вътрешно горене към електрическа мобилност?

Преминаването от двигателя с вътрешно горене най-накрая е в разгара си. Очевидно електрическата мобилност е по-добрата алтернатива на двигателя с вътрешно горене. Технологията на батериите ще продължи да се развива бързо. Ще дойдат нови, по-удобни за клиента опции за зареждане, като например "батерията като услуга" и индуктивно зареждане. Нуждаем се от холистична революция на мобилността – ръка за ръка с всеобхватна енергийна революция и трансформация и редизайн на нашите градове и инфраструктура между градовете и селските райони.

Последен въпрос в ролята ви на ръководител на изследването на новата програма Smart Mobility Management: Как мислите, че ще изглежда бъдещето на мобилността след 10 години?

Виждам много положително бъдеще за микромобилността и важна роля в осигуряването на индивидуална мобилност в нашите градове в бъдеще и подобряване на качеството ни на живот.

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

ПСЖ ще бъде поет от Почетино или Алегри

Ръководството на Пари Сен Жермен усилено работи върху намирането на нов старши треньор на отбора за следващия сезон. Парижани са наясно, че ще се разделят с Томас Тухел, чийто договор изтича в края на кампанията. Контрактът на германския специалист няма да бъде продължен. Спортният директор на ПСЖ Леонардо се е […]