Можем ли да ядем от този плод преди лягане?

NetNews
Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Повечето от нас са чували поговорката, силно известна сред англоговорящите: „Една ябълка на ден държи доктора далеч от мен“. Предвид стимулиращите свойства на ябълките, много хора се чудят дали могат да хапнат една ябълка преди да се запътят към леглото вечер.

Тези широко разпространени по нашите географски ширини плодове са страхотна закуска, когато сте гладни, и са сред най-консумираните плодове в световен мащаб, пише Блиц.

Това се дължи главно на сезонната им наличност, но също така са вкусни и разнообразни. Специфични компоненти, открити в ябълките, включително мелатонин, калий и въглехидрати, могат да повлияят на качеството на съня, сочат изследвания.

Хранителни факти за ябълките

В 100 грама сурова, необелена ябълка има:

Калории: 52

Въглехидрати: 13.8 грама

Захар: 10.4 грама

Фибри: 2.4 грама

Протеин: 0.3 грама

Мазнини: 0.2 грама

Витамин С: 8% от дневната стойност (DV)

Калий: 3% от DV

Магнезий: 1% от DV

Ползите от хапването на ябълки преди лягане

Въглехидрати

Проучване показа, че консумацията на богата на въглехидрати храна с висок гликемичен индекс (GI) преди лягане може да повиши нивата на триптофан, което увеличава мелатонина и серотонина. Тези хормони спомагат за насърчаване на началото на съня.

Мелатонин

Важен двигател за добрия нощен сън е мелатонинът. Мозъкът ви произвежда мелатонин естествено, когато започне да се стъмва. Той помага да отпуснете тялото, като ви кара да се чувствате сънливи в подготовка за нощен сън.

Мелатонинът може да бъде набавен и чрез хранителни източници и добавки. Проучване показва, че съдържанието на мелатонин в ябълките може да варира значително – от приблизително 0.86 нанограма (ng) до 148.11 ng на грам, в зависимост от сорта.

Витамин С

Витамин С е антиоксидант. Антиоксидантите поддържат здравето, като се борят със свободните радикали в тялото, които могат да доведат до увреждане на клетките в големи количества. Изследванията показват, че възпалението и оксидативният стрес, възникващ когато имате твърде висока концентрация на свободни радикали, може да навреди на продължителността на съня.

Калий

Ябълките съдържат малки количества от минерала калий. Изследванията показват, че недостатъчните нива на калий в организма могат да допринесат за сънливост и умора през деня. Количеството калий в ябълките не е значително, но все пак може да бъде в помощ за добрия нощен сън.

Поставете оценка:

5

Оценка 5 от 2 гласа.

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

Гриша Ганчев отсече: ЦСКА ще има нов стадион!

Снимка: БГНЕС Собственикът на ЦСКА Гриша Ганчев направи лаконичен коментар на въпроса дали ще се осъществи мечтата му – нов стадион за „армейците“ в Борисовата градина. „Естествено“, отговори бизнесменът, който в края на миналата година заяви публично, че изграждането на модерен стадион на мястото на „Армията“ е последната му голяма […]