Ройтерс: Apple подготвя електромобил с една батерия

NetNews

След новината от вчера, че Apple ще представи свой собствен електромобил през септември, започнаха да се появяват нови, много интересни подробности. Ройтерс интервюира своите източници в бранша и някои от тях потвърдиха вчерашните слухове, а един каза нещо необичайно, касаещо батерията на бъдещия автомобил.

По-специално агенцията се позова на думата „моноклетка“ по отношение на батерията, която може да се преведе като „единична батерия“, наричайки тази технология пробив

Факт е, че сега батериите на абсолютно всички съвременни електромобили и хибриди са сглобени от различни силови елементи. Някои имат много малки батерии с малък капацитет, при други те са по-малко, но с по-голям капацитет. Като цяло има тенденция към намаляване на броя на елементите с увеличаване на капацитета на всеки от тях, но все пак броят им в батерията се измерва, ако не в хиляди, то в стотици.

На теория можем да си представим една батерия, която напълно да замести целия акумулаторен блок. Събеседникът на агенцията уверява, че с такъв дизайн в блока може да се побере по-голямо количество електролит, което увеличава капацитета на цялото устройство.

Тук обаче възникват трудности. Най-очевидната от тях е поддържането на работната температура. Колкото по-голяма е батерията, толкова по-трудно е да се охлади. Така че, да предположим, че моно батерията трябва да може да се охлажда, като това може да стане, когато тя е много плоска.

Друг проблем е напрежението

Литиево-йонната батерия, независимо от размера и капацитета, има напрежение 3.7 волта. Чрез комбинирането им в акумулаторен блок напрежението може да се повиши, но ако има само една батерия, тогава инженерите ще трябва да създадат нетривиален трансформатор, който увеличава напрежението до около 400 волта – именно при това напрежение работят електрическите двигатели на много съвременни електрически превозни средства.

Ще припомним, че досега Apple не е потвърдила плановете за пускането на електрическо превозно средство. Възможно е компанията да се ограничи до създаването на иновативна батерия, която да се продава на традиционните автомобилни производители. Според източници от агенцията, дори прототипът да бъде представен през януари 2021, серийният автомобил ще бъде пуснат на пазара едва през 2024 година.

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

Ясно е колко милиона е получил Делян Пеевски от дивиденти

„Трудно събрахме информация за работата на Народното събрание за изминаващата година, а това е много важно в навечерието на парламентарните избори“. Това коментира пред БНР Ива Лазарова от Институт за развитие на публичната среда за това какво свършиха и колко харчиха депутатите през 2020 година. „По броя разгледани законопроекти – […]