Създадоха Кризисен щаб за спасение на туризма

NetNews

Двете най-големи обединения в туризма – Алиансът на туристическата индустрия в България (АТИБ) и Конфедерация на българския туристически бизнес (КБТБ) подписаха Меморандум за сътрудничество и общи действия и създадоха Национален кризисен щаб за спасение на туризма. Те обединяват усилията, опита и професионалната си експертиза, предприемайки общи действия за оцеляване на бранша и запазване на заетите в структуроопределящия за българската икономика сектор в тежките условия на глобална пандемия и последиците от нея за българския туристически бизнес.

За целта се създава и Национален кризисен щаб за спасение на туризма, който да обедини усилията на бизнеса и да координира действията на различните му представители за защита на интересите му. Като от двете организации подчертават, че действията им нямат да имат политически характер и с тях няма да се преследват политически цели.

От АТИБ и КБТБ настояват да не се ограничава работата и да се затварят търговски обекти безпринципно и със заповеди от днес за утре. И са категорични, че ще защитят правата и интересите си с всички позволени от закона средства.

Предвид трудната ситуация, в която продължава да работи секторът и фактът, че е най-пострадалият от кризата и в синхрон с европейската практика, трябва да се приеме оставането на ДДС за заведенията за обществено хранене в размер на 9 на сто безсрочно, както и за другите видове туризъм, чиято 9-процентна ставка на ДДС изтича в края на 2021 г. , подчертават още от АТИБ и КБТБ. Такъв подход е в синхрон с европейските практики, приети съобразно уязвимостта на туристическия отрасъл от пандемичната криза.

При взимане на колективно решение, Щабът може да разглежда и да координира действия между участващите страни и по други важни, приоритетни и кризисни въпроси, касаещи оцеляването и просперитета на туристическия сектор в България, като: националната реклама; концесиите на плажовете и ски пистите; цената на тока; сезонните работници и други, подчертават още от организацията.

Представителите на бизнеса са категорични, че ще продължат да бъдат в постоянна стачна готовност и ще защитят интересите на туристическия бранш с всички позволени от закона средства, включително и чрез обединени действия с всички други представители на бранша, както и с подкрепящите туризма отрасли.

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

Ford привлече шефа на автомобилния отдел на Apple

Въпреки, че в последно време слуховете покрай автомобила на Apple стават все повече, то изглежда, че компанията от Купертино ще продължи разработката му с нов шеф на отдела, след като настоящия премина във Ford. Дъг Фийлд, който последно се занимаваше с проекта за бъдещ автомобил на компанията създала iPhone. Фийлд […]