Финландски методи за бързо и безопасно подгряване на двигателя на автомобила през зимата

NetNews
Сподели статията, нека повече хора узнаят!

През зимата е наложително да загреете двигателя преди да потеглите, независимо какво казват някои експерти. Но е факт, че двигателите се загряват доста дълго време. Това се отнася както за дизелови, така и за бензинови агрегати. Как да ускорим процеса бързо и безопасно? Разказваме ви за няколко метода, често използвани във Финландия.

При студен старт двигателят изпитва увеличени натоварвания, тъй като маслото, което се е стекло в картера през нощта, не е в състояние незабавно да потече към всички триещи се части на двигателя с вътрешно горене. Следователно има повишено износване на буталата и стените на цилиндъра.

Един от начините за удължаване ресурса на двигателя идва от Север. Тайната е проста: трябва да се уверите, че двигателят не е изстинал след последното пътуване. Тоест при люти зими изобщо не е необходимо да се гаси при всяко спиране. Този трик често се използва във Финландия, но у нас е неприложим.

Ако се съсредоточим върху климата у нас и по-конкретно на зимните условия, тогава е подходяща една по-лека версия на този метод. Проблемът е, че в колата трябва да инсталирате система за дистанционно стартиране на двигателя и да настроите таймера ѝ. Да кажем, че колата трябва да се пали за по няколко минути на всеки два часа. Така двигателят няма да има време да се охлади и на сутринта ще седнете в топъл интериор. Този метод също е често използван във Финландия

Ако обаче няма как да монтирате система за дистанционно стартиране на двигателя, що се отнася до съвременните инжекционни двигатели, финландците имат и друго решение. За тях много малко увеличение на оборотите, да речем, до 1800-2000 оборота в минута, е достатъчно за да загреят по-бързо. За да направите това, е достатъчно внимателно да натиснете десния педал и да държите стрелката на оборотомера в посочения диапазон.

Друг нюанс е, че колкото по-голямо е натоварването на двигателя, толкова по-бързо се загрява. Но тук е важно да не се претоварва агрегатът, защото докато е студен, топлинните му клирънси са далеч от оптималните, а масленият слой върху триещите се части е твърде тънък. Затова оставете двигателя да работи на празен ход за кратко или с малко по-високи обороти и чак тогава започнете да шофирате.

И накрая, последният съвет е, че можете да паркирате колата си на мястото, където минава отоплителната мрежа. Такова може лесно да бъде намерено, тъй като над него няма сняг. По този начин сутрин, когато искате да подгреете двигателя, ще спестите минута или две.

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

Люис Хамилтън е спортна личност на годината във Великобритания

Световният шампион във Формула 1 Люис Хамилтън спечели наградата на BBC за спортна личност на годината във Великобритания. В публичния вот Люис задмина капитана на футболния Ливърпул Джордан Хендерсън. На трето място остана Холи Дойл. "Поздравявам всички номинирани. Те са невероятни. Горд съм от това, което постигнаха и искам да […]