Турция, Сочи, Италия – предпочитани от туристите в Европа през 2021 г.

NetNews
Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Ако туристическата индустрия изпращаше коледни картички, вероятно в тях щеше да пише следното: Благодарни сме, че 2021 г. не беше толкова тежка колкото 2020, но все пак си пожелаваме да пътуваме повече през 2022 година.

В действителност състоянието на туристическата индустрия не е такова, каквото много хора очакваха. Въпреки че данните на Администрацията по сигурност на транспорта за коледния сезон се доближават до тези от 2019, хората като цяло се въздържат от много пътувания и предпочитат да посещават роднините си и да почиват в региона, в който живеят, пише Ники Екстайн за Bloomberg.

Наблюдаваме забележителна промяна в начина, по който изследваме света, и тя ще има мащабни последици за възстановяването на туристически дестинации. Тенденцията показва, че „ако те са ориентирани към почивката с достъп до плажове или планини, вероятно сте имали достатъчно посетители – или много посетители.“ Това каза Ян Фрейтаг, старши вицепрезидент, който анализира глобални данни за настаняване в агенцията за анализи STR. Ако обичайно сте разчитали основно на бизнес туризъм, какъвто е случаят с много градове, важи обратното.
Според индексите на STR, обобщени специално за Bloomberg, ето дестинациите, които се представиха най-добре и най-зле въз основа на статистика от хотелската индустрия, наречена „приходи от налична хотелска стая,“ която отчита както средни цени за нощувка и цялостната заетост на хотелите. Индексът съпоставя сегашното представяне на пазара спрямо бенчмарк от 2019 година и сравнява данни от 1 януари 2021 до края на ноември спрямо същия период на 2019 година.

Примери, при които стойността е над 100, означават, че дестинацията е отчела пропорционално по-големи приходи от налична стая, отколкото през 2019; Ако една дестинация има резултат от 60, това значи, че е отчела едва 60% от приходите за налична стая в сравнение с 2019 година

В Сащ лидер в това отношение се оказа Флорида, където почти не наложиха ограничения срещу Covid-19 и спечелиха основния пай от пътуванията в САЩ – 3 от пазарите в щата са в топ 5 за страната. Причината не е само, защото хората знаеха, че могат да се забавляват все едно е 2019. Многото плажове и голф игрища в щата предлагаха условия за отдих и почивка на хората, които искаха да спазват социална дистанция и да бъдат навън. Освен това, постоянно разхлабените ограничения караха посетителите да се чувстват имунизирани от риска от затваряния или отмяна в последния момент. Гейтълинбърг, Тенеси, се изстреля нагоре, благодарение на географското си местоположение като портал към парка „Големите димящи планини“, което е цялостна тенденция за по-мащабен интерес към такива дестинации.

Сред най-големите губещи в САЩ са районът на Сан Франциско и Силициевата долина. Служителите, които работят от разстояние, продължават да са най-много от всички останали в страната, което не е изненадващо, като се има предвид, че се разчита основно на технологичния сектор.

Дистанцирането също означава рязък спад на бизнес пътниците, вероятно основната причина за ниските резултати. Вашингтон понесе двоен удар, защото не просто не успя да играе ролята си на център на международна дипломация, докато границите не бяха отворени през ноември, но се лиши и от голям брой местни посетители, защото музеите и културните институции бяха затворени през половината година. Ню Йорк не е официално в този списък, но е 6-тият най-слабо представил се пазар, малко зад Бостън, въпреки че възстановяването на международните полети осигури жизненоважния ръст на посетители на града през есента.

Как стои положението в Европа. Лидери на Стария континент са:

Турското крайбрежие: 192.8
Сочи, Русия: 170.2
Анкара и околностите: 117.0
Централна Италия (включително Рим, Перуджа и Асиси:115.2)
Истанбул: 112.8

Изводите: Турция побърза да отвори границите си и се установи като едно от убежищата за регионалните европейски туристи, както и за международните такива още през 2020 година. Това ѝ даде осезаемо предимство и през 2021: турското крайбрежие, провинция и столица, в която пристигаха много от посетителите на страната са сред водещите 5 европейски дестинации. Други части от Европа, определяни от STR или като значими дестинации или по-мащабни райони се представиха добре заради способността си да предоставят лесен достъп до дейности на открито.

Най-големите губещи в Европа:

Амстердам: 21,5
Прага: 22,6
Лисабон: 26.7
Брюксел: 29.1
Хелзинки: 29.1

Изводите: Голяма част от европейските градове бяха засегнати тежко от пандемията. Въпреки че не са в този списък, Париж, Лондон и Рим са отчели под 50% от приходите през 2019 година. Амстердам е един от градовете, които вероятно не страдат от лидерската си позиция в негативната класация. Властите искат да променят неустойчивия модел на свръхнатовареност и свръхтуризъм от години, така че този период беше нужен на града. Лисабон обаче е една от изненадите – икономиката на града разчита повече на туристите от някои други в списъка, но португалската столица не успя да се възстанови от спада и затворените граници, въпреки че от юни американски и европейски туристи започнаха да се връщат в града.

Още интересни анализи на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Източник: https://dnes.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

Защо авиацията се притеснява от 5G?

Задължително носене на маска и отменени обезщетения при отмяна на полет – пандемията драстично промени летенето със самолет. Но в началото на следващата година може да настъпят още повече промени във въздушния транспорт – такива, които нямат нищо общо с коронавируса. Тези промени могат да доведат до закъснения на полети […]