Властите в Австралия забраниха излъчването на реклама на Toyota заради безобиден "дрифт" с екранно време от буквално две секунди. Според законодателството в страната обаче клипът насърчава опасното шофиране.
Във видеото са показани всички представители на семейството Yaris – стандартния хебчек, "всъдеходната" модификация Cross и горещия GR. Сюжетът проследява две сестри и брат им, които бързат за годишнината на родителите си.
От телефонен разговор между момичетата става ясно, че брат им за пореден път закъснява. В същото време младият мъж е зает да човърка под капака на старата си Celica и за да навакса закъснението, се мята на своя Yaris GR и отпрашва с мръсна газ към дома на родителите.
Според австралийските власти именно сцената, в която напомпаният хечбек излита с поднасяне от гаража, поощрява безразсъдното шофиране. Въпреки закъснението братът пристига преди сестрите си, което също не се е харесало на регулаторните органи.
Според австралийското Бюро за рекламни стандарти клипът представя в добра светлина опасното управление на автомобил и може да подтикне зрителите да превишават скоростта и да изпълняват рискови трикове на пътя. От Toyota не са се съгласили с тези твърдения, но въпреки това ще трябва или да орежат сцената, или да се откажат напълно от излъчването на рекламата.
<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/ic94cRTbK48" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>