Парадокс: Всички шофьорски книжки у нас са нередовни!

NetNews

Едно от нещата, което курсистите, желаещи да придобият свидетелство за правоуправление на моторно превозно средство, е да научат Закона за движение по пътищата. В теоретичния изпит, познат в разговорния език, като "листовки" дори има въпрос, касаещ подкатегорията “B1” (Б1). Именно за парадокс, свързан с нея ще ви разкажем сега.

Тази категория дава правото да се управляват четириколесни превозни средства с маса без товар не повече от 400 кг (550 кг за превозните средства, предназначени за превоз на товари), в която маса не се включва масата на акумулаторните батерии на електрическите превозни средства и които имат максимална нетна мощност на двигателя не повече от 15 kW (20.4 к.с.). Това са т.нар. микрокари.

Оказва се обаче, че в свидетелствата ни за правоуправление на МПС тази категория е обозначена по съвсем друг начин. Ако обърнете шофьорската си книжка, ще видите, че срещу категорията “B1” (Б1) има изображение на микробус!

Недопустимо недоглеждане от страна на администрацията

Странното е, че тази грешка в графичния дизайн на шофьорските книжки съвсем не е от вчера. Още по-странното е, че никой от съставителите на тези официални български документи не е видял тази грешка и сега, повече от десет години по-късно, шофьорските книжки продължават да се издават по същия начин.

А най-странното е, че служители на реда, които имат право да проверяват документите ни за самоличност и правоуправление на МПС, не са запознати със ЗДП и съдейки по картинките на книжките си мислят, че за да управляваш бус под 3.5 тона ти трябва въпросната категория B1.

Парадоксите обаче съвсем не спират до тук. На свидетелствата за правоуправление на МПС, които са издавани преди десет години (тоест по-старите), е отбелязано придобиването само на категория "B", но не и на "B1".

Частният случай

Граничен полицай, извършвайки рутинна проверка при преминаване на българо-гръцката граница (реален случай, от който разбрахме за проблема), заявява, че водачът не може да управлява бус под 3.5 тона, защото няма категория "B1". И за да се аргументира, показва изображението на гърба на книжката и липсата на дата за придобиване на въпросната категория. Пълен абсурд!

Как стои въпросът при новите документи?

При новите документи, издавани през миналата година, например, един от проблемите е оправен и срещу подкатегориите, каквато е въпросната "B1" вече има дата, удостоверяваща придобитата от водача категория. Но дори и без такава дата е логично (както е при по-старите шофьорски книжки), при положение, че водачът има категория "B", да има право да управлява моторни превозни средства, попадащи в категорията "B1". Същото важи и за останалите подкатегории, обозначени с цифри след буквения индекс.

Така на практика, до изясняване и отстраняване на проблема всички шофьорски книжки са нередовни

Държим да попитаме компетентните органи, защо срещу категорията "B1" стои изображението на микробус и защо органите на реда не са запознати със Закона за движение по пътищата? А и още нещо: Как така никой от администрацията, занимаваща се с издаването на СУМПС, не е забелязал този фрапантен пропуск, датиращ от преди повече от десет години?

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

Сексът може да ви спаси от огромен проблем, касаещ милиони хора

Ръководствата за помощ при безсъние рядко споменават потенциална без лекарства възможност за по-добър сън, която е безплатна и лесно достъпна за повечето хора. Сексът се оказва изключително полезен в този случай, съобщава БЛИЦ. След оргазма нивата на окситоцин и пролактин се повишават, а нивата на кортизол падат. Здравият разум диктува, […]