Тествахме най-новата S-Klasse на Mercedes: Тя шофира сама и отгатва желания

NetNews

Фронтални въздушни възглавници за пътниците отзад, система за предсказване на ситуации и дисплей с допълнителна реалност са само малка част от иновациите, които са интегрирани в новата S-Klasse. Най-луксозният Mercedes е вече на нашия пазар, а екипът ни направи обстоен тест драйв на версията S500 4Matic. Това, което можем да кажем като начало е, че новият Mercedes S-Klasse поставя дигитализацията и изкуственият интелект в автомобилната индустрия на ново ниво. Що се отнася до качеството, то от самата компания го определиха като "на безпрецедентно ниво" и трябва да кажем, че не са преувеличили.

Вече сме свикнали с факта, че всяко ново поколение на S-класата не само задава стандартите за сегмента, но и носи нещо напълно ново в автомобилния свят. Благодарение на предходни генерации на флагмана на Mercedes автомобилната индустрия получи ABS, въздушни възглавници, система за стабилизация, адаптивен круиз контрол, система за нощно виждане и много други, за които ще ни трябва отделна статия за да ги споменем всички. Сега обаче изглежда, че автомобилът от новото поколение с индекс W223 може да изненада не само автомобилната индустрия, но и напредналия свят на цифровите технологии. Ето и четирите основни факта, които ни направиха впечатление по време на тестовото шофиране.

Факт 1. Отвън изглежда впечатляващо

Въпреки доста голямата екстериорна разлика с досегашното поколение, новата S-Klasse представлява голям седан с класическо оформление, благодарение на правилните пропорции с дълъг капак и силно наклонена A-колонка. Такава концепция по дефиниция не може да изглежда зле. А детайлите и стилистичните елементи са въпрос на вкус и е безсмислено да се обсъждат.

Има обаче няколко стилистични елемента, на които си струва да се обърне специално внимание. Основната е, разбира се, дръжките на вратите, които, когато автомобилът се движи, потъват в панелите на каросерията, образувайки абсолютно равна повърхност отстрани на автомобила. Освен стилно, това решение работи чудесно и за аеродинамиката на автомобила. Коефициентът на съпротивление на новата S-Klasse отново е един от най-добрите в класа и е само 0.22.

Освен това S-класата вече разполага с изцяло LED фарове и задни светлини. Последните, между другото, са променили вертикалната си ориентация на хоризонтална, така че сега е просто невъзможно да се обърка новата S-класа с друг Mercedes с четири врати. Освен това като опция се предлагат LED фарове с новата технология Digital Light, които не само осветяват пътя, но при необходимост прожектират върху него със светлинен лъч, маркировки или предупредителни символи.

Трябва да признаем, че обикновено флагманът на Mercedes, с промяната на поколенията коренно променя дизайнерската си парадигма, редувайки брутални черти със сложни форми. Един от примерите е от недалечното минало, когато умишлено квадратният W140 беше заменен от заобления W220, който пък от своя страна отстъпи мястото си на масивния и монументален W221. Но този път нищо подобно не се случи: автомобилът с индекс на тялото W223 остана толкова елегантен, колкото автомобилът от предишното поколение с индекс W222, въпреки че новата S-Klasse е доста по-различна.

Факт 2. В салона е настъпила дигитална революция

В интериора на новата S-класа промените са особено забележими. Луксозният и дори леко "подпухнал" стил на W222 отстъпва място на технократичен интериор с пет дисплея, някои от които са чувствителни на допир и направени по най-съвременната OLED технология. Второто поколение MBUX (Mercedes-Benz User Experience) дебютира именно в новата S-класа. Тук системата, която между другото се разработва в България, е интегрирана в огромен вертикален сензорен дисплей, който контролира практически всички функции на автомобила. А такива има много.

Така например, четиризоновият климатичен контрол има 17 режима на работа за пътниците отпред и 20 за пасажерите в задната част на салона. Седалките са с 19 електродвигателя за регулиране в повече от 8 равнини и са оборудвани не само с функцията за отопление и вентилация, но и за масаж. В допълнение, повече от 250 LED елемента са отговорни за амбиентното осветление на интериора, които са разположени на разстояние не повече от 1.6 см един от друг. Те са част и от функцията за т.нар. енергизиране, която дебютира на W222 и която използва осветление, аромати и музика, за да създаде различно настроение в колата.

Още нещо, което ни направи впечатление е, че новият MBUX разполага и с Interior Assist, който използва камери в салона и изкуствен интелект за разпознаване и предвиждане на желанията и намеренията на пътниците. Той прави това, като интерпретира посоката на главата, движенията на ръцете и езика на тялото и реагира с подходящи функции. Например, ако водачът погледне през рамо към задното стъкло, системата за подпомагане на интериора автоматично сваля щората.

В допълнение, шофьорът на новата S-Klasse вече има пред себе си нов 12.3-инчов цифров инструментален клъстер с 3D дисплей. Но още по-изненадващ е огромният head-up дисплей с прожекционна площ от 77 инча и с функция за добавена реалност. Сега предното стъкло показва не само всичко, налично от стандартните инструменти и информация от бордовия компютър, но и дава навигационни съвети, които в реално време, използвайки графични индикатори и стрелки, показват необходимата лента за движение, посоката на изхода или желания завой.

И, разбира се, истинската революция в технологиите за безопасност са фронталните въздушни възглавници за пътниците отзад. По време на сериозни челни сблъсъци задната въздушна възглавница може значително да намали натоварването на главата и шията на пътниците отзад. Трябва обаче да се отбележи, че тази иновация все още се предлага като допълнителна опция само за S-класата с удължено междуосие.

Факт 3. Икономични и мощни двигатели и уникална возия

Към момента S-класата се предлага в две модификации на каросерията: с къса и дълга база. Но появата на още по-дълга версия с префикса Maybach, както и модификацията Pullaman, е само въпрос на време. Що се отнася до двигателите, то към момента те са пет.

В момента за седана са обявени само пет двигателя – три бензинови и два турбодизела. Макар и малко по-късно, под капака на флагмана обаче ще бъде монтиран дори и V12 мотор. Освен това на бял свят предстои да се появят две модификации на S-класата от дивизията AMG, едната от които дори ще бъде хибридна. Също така през следващата година ще има плъгин хибридна версия, която при пълно зареждане на батериите ще може да преодолее до 100 км изключително с електрическа тяга.

Що се отнася до сега наличните версии, под капака на базовата модификация S350d е монтиран дизелов компресорен „шестак“ с обем 3 литра и мощност 286 коня и 600 Нм. Една стъпка по-високо е версията S400d, също дизелова, която с подобен работен обем, поради различна програма за управление, вече разполага с 330 конски сили и 700 Нм въртящ момент.

Бензиновите версии вече са в изпълнение на така наречения мек хибрид, когато електрически мотор-генератор е интегриран в двигателя и трансмисията. В Mercedes тази система се нарича EQ Boost. Базовата бензинова версия на S450 е оборудвана с редови турбо шестцилиндров мотор с мощност от 367 к.с. и 500 Нм пиков момент. Още 22 к.с. може да добави EQ Boost за кратко време. Версията, която ни беше предоставена за тест, към момента се явява най-мощната бензинова за новата S-Klasse, предлагаща се в България. Тя е с индекс S500 и е оборудвана с турбо шестцилиндров мотор с мощност от 435+22 к.с. Също така се подпомага от електромотор, който добавя 22 конски сили (EQ Boost). Най-мощната е S580 и е с четирилитров мотор с мощност 503+20 коня, но тя ще бъде налична у нас към края на годината.

Всички двигатели от новия S-клас са комбинирани с 9-степенна автоматична 9G-tronic трансмисия, която превключва предавките абсолютно неусетно, а момента се предава през нея на колелата с помощта на патентованата 4MATIC система. Само базовата S350d се предлага и във версия със задно задвижване. Тестваната от нас версия S500 разполага с повече от прилично ускорение, двигателят е изключително безшумен (особено в режим комфорт), а поведението на огромния седан е абсолютно предсказуемо. Последното до голяма степен се дължи на уникалното шаси и окачване.

Шасито с пневматични елементи е адаптивно. Освен това специални стереокамери под предното стъкло анализират пътната настилка и регулират твърдостта на амортисьорите до 1000 пъти в секунда. В допълнение, опционалният Active Body Control има нова функция Impulse Inside и индекса „E“ в името си. E-Active Body Control сега не само се противопоставя на поднасянето на колата в остри завои, но когато се използва заедно със системите за безопасност PRE-SAFE, той може да повдигне каросерията на автомобила от двете страни в случай на страничен удар, точно преди това.

Интерес представлява и асистента за автономно шофиране, който смело можем да кажем, че е най-добрият за момента, интегриран в сериен автомобил. Системата открива място за паркиране и го прави сама, следи колите отпред и отстрани и в зависимост от трафика може да предприеме изпреварване само с подаването на мигач. Чрез топография и данни от GPS определя скоростта, с която даден завой може да се вземе. Като цяло единственото изискване е да държите ръцете си на волана и при по-добра маркировка (която липсва на много места у нас) автомобилът ще ви заведе до желаната от вас дестинация сам. При това с доста скромен (за стандартите на този клас) разход на гориво от девет литра на сто километра пробег (за версията S500).

Факт 4. Висока цена

Естествено всички уникални системи, опции и материали, които са използвани за направата на новата S-Klasse си имат своята цена. Едва ли някой очаква този технологичен връх в автомобилната индустрия да е евтин. Освен всичко, това е и колата с най-уникалната возия, като по този показател новата S-Klasse драстично изпреварва преките си конкуренти от Audi и BMW. Цените, които ви показваме са базови за всяка от модификациите, като от тук насетне започва добавянето на различни опции (а те съвсем не са малко) и респективно цената расте. Ето и ценовата листа на новата S-Klasse за България.

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

Маорите са първите изследователи на Антарктида

Полинезийските мореплаватели вероятно са достигнали до Антарктида първи. Според заключенията на учени, описани в ново проучване, те са покорили замръзналия континент стотици години преди западните изследователи, на които обикновено се приписва откриването му. Проучването, публикувано в издание на Кралското общество на Нова Зеландия показва, че маорите са достигнали Антарктида преди […]