Бъдещето е в дигитализацията

NetNews

Виждам по коментарите, че има хора, които недоволстват, че не се отнасям сериозно. А да сложиш 14 пътни знака на 300 метров участък дали е сериозно? Или електрическо табло на пътека за незрящи…

Всъщност обаче съм сериозен за някои неща – хубавите неща се правят и с любов, а не само за пари. Ако става въпрос само за пари, е порнография. Ако става въпрос само за любов, е лудост. Трябва да има баланс. За съжаление обаче, възможността за усвояване на сериозни суми от бюджета или от ЕС убиха любовта. Заради прагматизма явно, защото най-евтината любов е платената любов. Богатите страни плащат на нашето правителство, за да ги обича и не се интересуват как храчи парите. Строителните фирми му плащат, за да ги обича и тях. Явно е много вещо в най-древната професия, защото никой от клиентите му не се оплаква.

За 25 години не съм виждал нито един човек, който да не изпитва любов към къщата, която е почнал да си строи или към апартамента, който си ремонтира. Не съм виждал и да търси платена такава от строителите. Резултатите са видими ако сравнявате частна къща и обществена поръчка.

Мадам от общинския бардак се чуди как така хората са недоволни. Ами просто е – Ain't No Love in the Heart of the City. Колкото и да е странно за хора изгубили душите и сърцата си във всеки град живеят и хора, които го обичат. Хора, които ги боли, че уреждат града им с някой, който е избран не защото го обича, а защото си е платил най-високата цена и че демонстрира най-големи атрибути.

Решението е много просто – с обществените поръчки трябва да се занимават хора, които поне малко обичат града и работят и с любов. И тази любов не трябва да е фалшива и показна и да се иска от тях да работят на загуба. Нека печелят. И нека печелят добре. Ако пък се окаже, че въобще не са останали строители, които да си обичат професията, ще е по-добре да се дигитализира откриването на новите обекти, за да може резачите на лентички да си начешат крастата в социалните мрежи без да се нанасят щети върху града, държавата и строителния бранш. И без това с тези локдауни и цензури едва ли ще разберем, че строежът не е реален, а е виртуален.

––––––––

Иван Кирмин има над 25-годишен опит в сферата на строителството на жилищни, обществени и промишлени сгради и съоръжения. Управлявал е процеси във всички фази на строителните проекти – предпроектни проучвания, проектиране, финансиране, строителство, продажби.

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

РВД спря конкурсите за най-скъпоплатената професия

Поради настъпилата рязка промяна във въздушния трафик, вследствие пандемията от COVID – 19, BULATSA преустановява набирането на ръководители на полети до 2022 г., съобщават от РВД. Професията на авиодиспечерите е една от най-добре платените у нас. Възнагражденията на ръководителите на полети са съизмерими с тези на програмистите, а понякога дори […]