Изкуственият интелект все повече се използва в ежедневието. През януари тази година Samsung представи проекта си Neon за създаване на „изкуствени хора“, способни да работят във финансовия сектор, медицината, търговията и информационната индустрия. Сега компанията демонстрира първите реални случаи на използване на „изкуствен човек“ за обслужване в банкова институция.
Появата на първия работещ „изкуствен човек“ е реализирана в рамките на партньорската програма между Samsung и най-старата банка в Корея Shinhan Bank. AI Neon ще се използва като личен финансов съветник и касиер за клиенти на един от банковите клонове на Shinhan.
Демонстрационният видеоклип бе показан по време на откриването на новия специализиран иновационен център на Shinhan Bank Expace. NEON Frame е устройство с изкуствена човешка технология и голям портретен екран, 4K сензор за зрение, LED светлини за състоянието, Hi-Fi високоговорители и микрофони и четец на пръстови отпечатъци, за да предложи на клиентите банково обслужване от следващо поколение.
Устройството може да бъде оборудвано и с допълнителни функции, които увеличават функционалността му, като четци на карти, модули за безконтактно плащане. NEON се захранва от технологиите Samsung CORE R3 и SPECTRA.Корейците заявяват, че NEON не е създаден, за да замести хората на работното място, а за да помогне на банкови служители и клиенти да подобрят своята ефективност в работата.