За разлика от бензиновите и дизеловите двигатели с които сме свикнали и които почти всеки знае как да обслужи, то при електрическите автомобили, които тепърва ще навлизат масово, нещата стоят по малко по-различен начин. Колкото и страшни да ни изглеждат на пръв поглед, всъщност електрическите автомобили имат по-малко неща за обслужване в сравнение с автомобилите с конвенционално задвижване. Английският сайт Autocar, дава няколко съвета за това какво да гледате при обслужването на електрически автомобили.
Електромотор
Започвайки с това, че електромобилите нямат двигател с вътрешно горене, а имат електромотори, то първото нещо което трябва да се погледне са те. Обикновено електромоторите са един или два, а движещите части са едва няколко за разлика от тези при традиционните двигатели, което предполага и по-малко части за чупене, от където и по-малко проблеми.
Батерия
Второто нещо на което трябва да се обърне внимание са батериите, те са най-големият консуматив и въпреки сравнително ниското търсене на електромобили на вторичния пазар, то с увеличаващото се търсене, лоши сектори и батерии с малък живот ще са важен елемент при инспекцията на автомобили. Важно е да се погледнат и силовите кабели, които обикновено са оцветени с ярък оранжев цвят.
Скорости
И въпреки, че повечето електрически автомобили нямат традиционна скоростна кутия, от където и нуждата от смяна на масло в нея, то през последните години се появиха модели при които скоростната кутия все пак се нуждае от течност която да я смазва, а както знаем няма нищо вечно, така че ви препоръчваме да се поинтересувате и от това ако заглеждате даден ел.модел.
Охлаждане
Също както антифризът който позволява на двигателя да се охлажда, така и при автомобилите на ток, охлаждащата течност играе важна роля. При тях тя позволява на батериите да работят в оптимална температура, независимо от това как използвате автомобила и с каква скорост го карате.
Спирачки
Проверка на кладките, спирачните дискове и евентуална смяна на спирачната течност също е нещо без което няма как да минете. Плюсът при „зелените“ автомобили е намаленото износване на дисковете и накладките благодарение на регенеративното спиране.
Окачване
Окачването няма особена разлика в това дали се слага на кола с двигател с вътрешно горене или при такава с електромотори, като то също е от нещата които трябва да се прегледат, особено ако колата е прекарала по-голямата част от живота си по българските пътища.
Климатик и филтър
Последното нещо в нашия списък за което трябва да се погрижите и да проверите е наличието на фреон в климатичната система, както и да смените филтър на купето, ако това не е направено до момента или прецените, че се нуждаете от нов такъв.
И въпреки, че няма много за обслужване при електромобилите, то не е препоръчително да се прави при всеки гаражен майстор, а да отидете при някой който си разбира от работата и се занимава с това, независимо дали е официален представител или сервиз спечелил славата си за добър такъв.