Най-после се появиха нов вид батерии за електромобили

NetNews

Китайският производител на батерии Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL) беше домакин на онлайн събитието Tech Zone, за да покаже търговски образци на първото си поколение натриево-йонни батерии. Те могат да се произвеждат паралелно с литиево-йонните, без преоборудване на конвейерите, а могат да се използват и в електрически превозни средства. Досега такива батерии не можеха да се похвалят с изключителни характеристики, но CATL успя да реши основния проблем: да синтезира материали за катода и анода с необходимите кинетични свойства.

Натриево-йонната батерия работи по подобен начин на литиево-йонната батерия. Когато устройството се зарежда и разрежда, йони се движат между катода и анода. Но техните размери са по -големи от тези на литиевите йони, като освен това натриевите йони са склонни към образуване на нежелани примеси, които съкращават живота на батерията и следователно са взискателни към структурната стабилност и кинетичните свойства на материалите за катода и анода. CATL твърди, че е намерил решения на тези проблеми.

По този начин като катод се използва материал, наречен Prussian white с рециклирана обемна структура, което решава проблема със загубата на капацитет. А за анода – порест материал на базата на твърд въглерод, който осигурява бързо движение на натриеви йони и дълъг експлоатационен живот. В същото време плътността на съхранение на енергия на натриево-йонна батерия е ниска: само 160 вата на килограм (за литиево-йонни батерии-285 W/kg).

В сравнение с литиево-железните фосфатни батерии, натриевите йонни батерии се представят по -добре при ниски температури и се зареждат по-бързо. За други показатели – безопасност, ресурс и ефективност на прилагането – те имат паритет.

Новите батерии имат редица предимства. Например, отнема само 15 минути, за да презаредите до 80 процента. При -20 ° C батерията запазва повече от 90 процента от капацитета си. CATL вижда няколко сценария за използване на източници за натриево-йонните батерии. Първо, електрически превозни средства, особено ако се експлоатират в региони със студен климат и второ, буферни устройства за съхранение на енергия, да речем, за слънчеви панели.

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

Нова фитнес гривна получи "обгръщащ" екран

Xiaomi, световният лидер във фитнес гривните Mi Band, продължава да разработва система от устройства, предназначени да следят физическото състояние на потребителя, и сега представи в Китай гривна с изцяло нов дизайн. Представеният прототип на новата фитнес гривна получи условната маркировка Mi Band X, но окончателното име на серийните устройства може […]