Няколко недостатъка на автоматичната скоростна кутия при работа през зимата

NetNews

Известен факт е, че автомобилите с "автоматик" са по-скъпи от версиите с "механика", въпреки това те отдавна се продават много по-добре. Особено когато става въпрос за големи градове, където трафикът и задръстванията са ежедневие. През зимата обаче автомобил с автоматична трансмисия може да поднесе редица неприятни изненади и трябва да сте подготвени за това.

Първият проблем се проявява в целия си блясък при стартиране на двигателя. Ако колата има изтощена батерия или развален стартер, няма да можете да я приведете в действие посредством метода "бутане". Ще трябва да се обадим на репатрак, който да откара колата с „два педала“ до място, където да бъде „съживена“.

Разбира се, можете да опитате да подадете ток от друг автомобил с помощта на кабели, но при изцяло изтощена батерия това застрашава електронните системи на автомобила, така че е по-добре да не рискувате. В края на краищата замяната на изгорели електронни вериги в съвременната кола е доста скъпо удоволствие.

Друг проблем е загряването на "кутията" на студено. Автоматичната трансмисия изисква задължително загряване на работната течност, но тайната е, че е невъзможно да се направи това на празен ход. Течността се загрява само в движение. Ето защо, ако веднага започнете да карате с пълна газ увеличеното износване на автоматичната скоростна кутия е гарантирано. И с течение на времето това със сигурност ще се отрази на ресурса ѝ.

Между другото, нека не забравяме и факта, че е необходимо да се сменя работната смазочна течност в "автоматика" много по-често, отколкото в механичната скоростна кутия. Ако това не бъде направено, отново ще се стигне до скъпи ремонти.

И накрая ще припомним, че е по-трудно е да се измъкнете от снежния плен с кола с „автоматик“. Ако на механична трансмисия можете лесно да "разклатите" колата, когато е попаднала в снежен "капан", то с автоматика това става доста по-трудно. Да не забравяме, че дългото буксуване в снега също не добавя ресурс към автоматичната трансмисия. Автоматът може да прегрее, което често води отново до неприятните скъпи ремонти.

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

Обявиха окончателните противоепидемични мерки до 31 януари 2021 г.

Окончателните противоепидемични мерки, които ще действат до 31 януари 2021 г., бяха докладвани от министрите на работно съвещание при премиера Бойко Борисов. Една от промените в сега прилаганите ограничения предвижда разрешаване на учениците от 1 до 4 клас да започнат да посещават училище от 4 януари догодина, да се отворят […]