Огромен отлив на посетители

NetNews

Броят на купувачите в търговските центрове в Москва в началото на август се оказа с 9-39% по-нисък в сравнение с последните три години, показват индексите за трафик Rstat Index и Mall Index. През юли анализаторите прогнозираха увеличение на дела на празните площи в московските търговски центрове до 30% при негативен сценарий. Данните отразяват трафика на 1000 кв. м търговска площ, те се използват от най-големите търговци на дребно и собственици на търговски центрове.

Според Mall Index през първите две седмици на август посещаемостта на московските търговски центрове е намаляла с 11% спрямо 2021 г., с 18% спрямо 2020 г. и с 23% спрямо 2019 г. По този начин разпродажбите през август и временното отваряне на магазините на H&M, преди да напуснат напълно пазара, не успяха значително да повлияят на намаляващия интерес на московчани към търговския център.

Като цяло в Русия посещаемостта на търговските центрове е с 9% по-ниска от миналата година, с 19% под нивото от 2019 г., показват данните на Mall Index. В същото време показателят е с 3% по-висок от този през август 2020 г., когато в Русия бяха в сила пандемичните ограничения.

Посещаемостта на търговските центрове започна да намалява през март, когато много чуждестранни марки обявиха, че се оттеглят от пазара. От началото на годината търговските центрове в Русия са били посещавани средно от 6% по-малко клиенти в сравнение с миналата година и с 20% по-малко в сравнение с 2019 г., отбелязва Mall Index. В Москва индексът на посещаемост е с 5% по-нисък в сравнение с 2021 г. и с 23% по-нисък от 2019 г.

„В сравнение с 2019 г. търговските центрове не са успели да си върнат средно между 15 и 25% от аудиторията в зависимост от региона. По време на пандемията много купувачи опитаха да пазаруват онлайн за първи път и дойдоха в търговския център с конкретна цел, а не за спонтанни покупки. През втората половина на 2020 г. и до януари-февруари 2021 г. динамиката се възстановява, но от март 2022 г. отново е отрицателна“, казва Михаил Василиев, ръководител на отдела за проучвания и консултации във Focus Technologies.

„Първият вицепрезидент на Crocus Group Емин Агаларов казва, че посещаемостта на търговските центрове на групата е намаляла с 20-30%. Търговските центрове ще загубят напълно трафика си, ако ситуацията не се промени“, казва Иля Ярошенко, президент на мрежата Baon.

Трафикът в групата Street Beat е намалял със 17% през последната седмица. 12 Storeez на свой ред отбелязва ръст от 15% на годишна база. „Има търговски центрове, където трафикът не е намалял, а е останал на нивото от миналата година или е нараснал“, каза Алия Хасянова, търговски директор на мрежата. Според Светлана Кузмина, директор на отдела за недвижими имоти на дребно в Accent Capital, трафикът в търговски център „Соколники“ се е увеличил с 20% поради промяната в концепцията.

В началото на юли анализаторите прогнозираха увеличение на дела на празните търговски площи в московските търговски центрове до 30% при негативен сценарий. При положителен, се очаква той да намалее до 10-12% до края на текущата година.

Източник fakti.bg.

Сподели статията, нека повече хора узнаят!
Next Post

Mulliner Batur показва бъдещето на Bentley

Bentley представи посоката към която ще върви при новите си модели и показа нов модел носещ името Mulliner Batur. Премиерата на купето се състоя по време на автомобилната седмица в Монтерей, а от британската марка разкриха, че ще направят само 18 екземпляра, всеки от който с цена от около 2 […]