Петя Бертони: Дизайнерското мислене е подход, който може да подобри всеки продукт или услуга

NetNews

Г-жо Бертони, Вие сте съосновател на Bertoni Design – водещо студио за дизайн на автомобили, публично пространства, транспортни средства и даже цели градове. Според Вас какво представлява процеса Design Thinking или да го преведем на български език „дизайнерско мислене“?

Мисленето като дизайнер – Design Thinking – е изключително полезен подход особено за професионалистите, които не са дизайнери. При този „процес“ се използват креативни инструменти за търсене на различни възможности и справяне с широк спектър от предизвикателства. Т.е. всяка компания може да го използва, за да разработи нови продукти, услуги или стратегия. В Бертони Дизайн сме открили, че това „мислене извън рамките“ ни помага не само в проектирането по конкретни задания на клиенти, но в създаването но по-добри вътрешни процеси и организации. Design Thinking e възприето като подход на работа в едни от успешните световни марки, като Apple, Google, Samsung и GE.

Къде може човек да изучава Design Thinking?

Всъщност вече има и такъв предмет Design Thinking. Дизайнерско мислене се преподава във водещи университети по света, включително d.school, Stanford, Harvard и MIT. По-достъпни курсове има и на онлайн платформи като Udemy, Coursera и други. Аз също подготвям серия от курсове за User Experience и Design Thinking в нашата Академия, които ще бъдат достъпни онлайн и на български език. Смятам, че в България има нужда от бързо „внасяне“ на иновации от света на архитектурата и дизайна, както и реорганизация на бизнес процесите, за да може да бъде всяка фирма в крак с последните тенденции особено във времена като днес . Радвам се, че , мога да бъда полезна и да предоставя платформа за всичко необходимо и ново в тези професионални сфери.

Как прилагате дизайнерското мислене във Вашата работа, има ли някаква последователност, която следвате, за да сте максимално креативни с Вашия екип?

Работейки по конкретно задание, ние мислим в две посоки – как да го проектираме по най-добрия начин и второ – да сведем до нула възможните проблеми и недостатъци. Точно в това направление е полезен процеса на дизайнерското мислене. Той ни дава идеи как да решим всички възможни бъдещи проблеми по креативен и иновативен начин. В нашия фокус са хората , за които проектираме продуктите или услугите. По-опростено казано – ние мислим за крайния продукт като неговия потребител.

Ако трябва да съм точна, „по учебник“ и според лекциите на d.school Design Thinking процеса има пет фази. Те са на първо място „Съпричастност“ (Empathize) – генерирайте съпричастност с вашите потребители, опознайте и мислете като един от тях. След това „Дефинирайте“ (Define) – идентифицирайте нуждите на вашите потребители, техните проблеми и следователно крайната цел, следва „Идейвайте“ (Ideate) – процес по даване, оспорване на предположения и създаване на идеи за иновативни решения. Последните две фази са „Прототип“ (Prototype)- фазата за започване на създаването на решения и „Тест“ (Test) – времето за тестване на решенията.

Трябва да каже, че не трябва да си представяте фазите като йерархичен ред или процес стъпка по стъпка. Например, в Бертони, според естеството на проекта инкорпорираме всяка от тях, без да е необходима определена последователност на тези фази.

Дайте пример за проект, по който сте работили или работите в момента и сте приложили Design Thinking?

Мога да обобщя, че прилагаме дизайнерско мислене при проектите ни, свързани с публичния транспорт и решения за градско планиране и дизайн на публични пространства. Този тип проектиране има най-голяма нужда от внимателен анализ на нуждите на потребителите и евентуални проблеми, които трябва да се предвидят още в началото на работата. Веднага ви давам пример с един от най-големите проекти в историята на компанията ни – градът на Ферари в Китай. Тук нашата задача е да интерпретираме и внедрим в архитектурата на града исторически, културни и емблематични детайли от цялата история на марката. Разработката на концепцията започна преди 4 години и продължава и до днес. Чрез дизайнерско мислене сме се справили с много предизвикателства пред проекта, която трябва да отговори на изискванията на най-взискателните азиатски потребители. Една от особеностите в заданието, например, е трансфера на автентичната тосканска култура, инкорпорирана във футуристичните улици и площи на новия китайски град, която да пресъздава възможно най-реалистично детайли от града на Ферари – модерен разказ на една история с традиции. Този италиански дух трябва е водещ, но не и за сметка на китайските възприятия и „код“ за архитектурни линии и усвояване на пространствата.

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

Cashio е новата дигитална платформа за потребителски кредити от ново поколение

Днес всеки търси начини да оптимизира времето си! Електронните канали са най-лесният и точен път към това. Вече има платформа, която да отговори на нуждите на съвременния човек – Cashio идва точно навреме, като изцяло дигитална услуга за потребителско кредитиране. Cashio не е бърз кредит, а предлага достъпно финансиране без […]