Премиерът: Как са строени тези пътища, за 100 дни 3000 дупки

AdminNetNews

Премиерът, представители на МВР, АПИ и експерти се събраха в Министерския съвет, за да обсъдят приоритетите и стъпките за безопасност на движението по пътищата.

„Пътната безопасност е приоритет за правителството. Това е много важно, тъй като можем да променим законите, но без изпълнителната власт да си свърши работата, няма как да се случат нещата. Когато говорим за пътна безопасност, трябва да сме честни със себе си. Ако тя липсва, в много от случаите това е свързано с корупционни модели. Корупцията убива на пътя“. Това заяви депутатът депутатът от ПП Настимир Ананиев след среща на пътни експерти в Министерския съвет в понеделник.

Народният представител изрази надежда, че с конкретни мерки ще бъдат постигнати добри резултати, тъй като предстои летният сезон, в който по принцип стават тежки катастрофи с най-много загинали и ранени.

Според статистиката през 2021 година са станали над 6 хиляди тежки катастрофи на пътя. Загиналите са общо 556.

„Резултатите са ужасяващи, пътищата са в ужасно състояние. Това не са данни от 1-2 месеца, а от 5 години”, каза Кирил Петков преди срещата с експерти.

Министър-председателят коментира и изказването на бившия си колега Бойко Борисов, който преди дни каза, че е преброил над 3000 дупки докато пътувал от София към Добрич.

„Как са строени тези пътища, че за 100 дни има 3000 дупки. Или са били от преди, или не са били направени добре, че да има 3000 дупки за 100 дни. И двете версии са ужасяващи”, смята настоящият премиер.

По време на откритата част на срещата, министър-председателят повдигна и въпроса за парите на строителните фирми.

„Нещо, за което имаме и коалиционно недоволство. Сега трябва да похарчим 1 млрд. за пътища, направени в миналото. Без да го направим, фирмите не искат да ходят и да ги правят. И аз съм сигурен, че е така”, каза още Петков.

В студиото на „Здравей, България” Ивайло Мирчев от ДБ обяви, че 50% от парите за пътища трябва да бъдат платени веднага на всички фирми, които дадат 6-годишна гаранция за свършеното. По думите му останалите 50% трябва да бъдат изплатени тогава, когато се направи анализ на качеството на настилката от независими лаборатории.

„Стремим се да даваме решения, които са в много по-глобален план. Така например, чрез решаване на проблемите на свързаността на държавата, да можем да регулираме и управляваме трафика, така че да не се създават кризисни ситуации в конфликтните точки. Това е идеята на Министерството на транспорта“, заяви зам.-министър Стоян Новаков.

Колегата му от Министерството на електронното управление Александър Йоловски заяви, че ключов фактор за подобряване на ситуацията с безопасността по пътищата е максималното дигитализиране на контролната дейност. Идеята е да бъде намален до минимум субективният фактор в нея. „Вторият приоритет е максималното отваряне на различните набори от данни, които поддържат всички институции, свързани с пътната безопасност“, каза още зам.-министърът.

„Пътната безопасност и пътният травматизъм са едни от основните приоритет дейността на Министерството на вътрешните работи. Не е тайна, че можем да спрем тази негативна тенденция, когато всяко ведомство, в рамките на своята компетентност, свърши качествено и адекватно ангажиментите, които има. Тази среща е само началото“, коментира Стоян Темелакиев, заместник-министър на вътрешните работи.

Зам.-регионалният министър Явор Пенчев пък изброи основните проблеми по темата за поддръжката на пътищата.

„Първият е свързан с действащите към момента договори за текуш ремонт и поддръжка и невъзможността да бъдат възлагани ремонтни дейности по тях. Вторият е свързан с инхаус договорите и довършването на два големи инфраструктурни обекта – АМ „Хемус“ и скоростният път Ботев – Видин. Завършването на тези две отсечки ще облекчи трафика в държавата и ще намали ПТП-та. В текущите договори сме предвидили, увеличаване на гаранциите от страна на изпълнителите на инфраструктурни обекти, увеличаване на изискванията към тях, подобряването на качеството на пътните знаци, подмяна на мантинелите на автомагистралите и пътищата първи клас. В момента обаче сме в абсолютна невъзможност да поддържаме републиканската пътна мрежа“, заяви Пенчев.

Сподели статията, нека повече хора узнаят!
Next Post

Огромен натиск върху строителния бранш

Войната в Украйна доведе до прекъсване на веригата на доставки на строителни материали в Сърбия. Последните 10 дни цената на стоманената арматура в западната ни съседка е скочила с 50%, което е своеобразен рекорд. „B мoмeнтa цeнитe нa apмaтypaтa вapиpaт oт 1100 EUR дo 1200 EUR зa тoн. Подобни нива […]