Сандов: Въпреки откритите 7 ключови нарушения, ТЕЦ „Брикел“ продължава да работи

NetNews

Въпреки установените 7 ключови нарушения и издадената преди ден принудителна административна мярка от страна на РИОСВ за спиране на дейността на горивната инсталация, ТЕЦ „Брикел“ в Гълъбово, продължава да работи и да застрашава здравето на местните жители.

Това заяви в интервю за Euronews Bulgaria Борислав Сандов, доскорошен министър на околната среда и водите.

Те някак си успяха да убедят РИОСВ, че за да изведат от експлоатация ТЕЦ-а им трябват две седмици. Той продължава да пуши зловещо. Този ТЕЦ функционира в абсолютен разрез с европейските и българските правила и замърсява драстично целия регион там. Затова България отново може да бъде подведена под отговорност от европейския съд, но този път да плащаме всички ние. А санкциите могат да бъдат в много голям размер, допълни бившият министър.

Няма гледна точка, има истината и „фалшивите новини“. Това, което излезе вчера от един сайт за фалшиви новини, е абсолютно грешна интерпретация на една заповед, която аз съм издал, пък каза Сандов по повод скандала с АМ „Струма“.

Първо, никакви пари не се губят за нищо. Такива пари и в момента няма, нито ще бъдат загубени вследствие на това действие.

Второ, тази заповед не спира АМ „Струма“, а изпълнява онова, което ние вече няколко месеца говорим – изискването, за да може да бъде финансирана последната отсечка (Лот 3.2 в района между Симитли и Кресна), да бъдат обследвани равностойно всички алтернативи и да бъдат взети предвид целите за опазване на околната среда, каза Сандов.

По думите му, през 2008 година има ОВОС на цялата магистрала, тогава започва изграждането ѝ с европейско финансиране. В тази оценка има два маршрута в този район – тунел и източен обход, който минава изцяло през подножието на Пирин. През 2017 година излиза промяна – едната посока минава през Кресненското дефиле, другата през склоновете на Пирин. Този междинен, странен вариант, не обследва всички рискове заради които в началото магистралата не е проектирана през сегашното трасе. От 2017 година досега магистралата не се реализира, защото е в конфликт с първоначалната идея и с опазването на околната среда, което е приоритет на ЕС.

Източник fakti.bg.

Сподели статията, нека повече хора узнаят!
Next Post

Ann-G: Като малка ми се подиграваха за тялото, но после моето време дойде

Кой не знае Ann-G, кой не е чувал за нея? Ако си един от малкото, които наистина не са, след секунда ти предстои да разбереш. Но, ако имаш вече своите асоциации, то шансът представите ти за нея да са формирани от публикациите на „жълтите“ издания у нас, е огромен. Съжалявам, […]