Защо Китай ваксинира първо младите?

NetNews

В момента Китай ваксинира срещу COVID-19 над 60-годишните граждани, които са в добро здраве.

От Държавния съвет заявиха, че резултатите от първите две фази на клиничните изпитвания при възрастните и данните от масовото ваксиниране в чужбина са показали сравнително ниска честота на нежеланите реакции, пише Радио Китай.

За разлика от САЩ и Великобритания, които дадоха приоритет на възрастните хора, които са по-уязвими към респираторни заболявания, Китай предпочете първоначално да ваксинира гражданите в трудоспособна възраст. Според експертите нито един от двата избора не грешен, защото ситуацията във всяка държава е различна.

„Повечето починали от COVID-19 в САЩ и Европа са предимно хора на възраст над 60 години, така че ако те бъдат ваксинирани първи, броят на жертвите ще намалее значително“, обяснява Джан Уънхун, специалист по инфекциозни заболявания от Шанхай.

„Наше задължение е в Китай да предотвратим случаите, които идват от чужбина, и да се погрижим за възстановяването на местните. Най-голямото предизвикателство са онези, които са социално активни и лесно могат да бъдат заразени, например лекари и митнически служители. Повечето от тези хора са млади.“

„Възрастните са по-уязвими към сърдечни, мозъчно-съдови и други заболявания. На този етап няма достатъчно данни от клиничните проучвания при тях, затова е по-добре да изчакаме“, добави Джан Уънхун.

Китай бързо разшири програмата си за ваксинация в стремежа да ваксинира 40% от населението до юни и 70% до 80% до края на годината. До момента са ваксинирани над 133 милиона души, което е 9,2% от общия брой на населението на страната.

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

Искате нов, но евтин премиум автомобил: Изчакайте го една година

Не всеки може да си позволи нова кола, така че търсенето на употребявани автомобили никога няма да изчезне, а най-печелившите сделки се правят в т.нар. премиум сегмент. Това е добре известен факт, но сега едно ново проучване го доказва за пореден път. Американски експерти анализираха 2.6 милиона продажби на автомобили, […]