Тест и БГ цени: Какво ново в новото Renault Megane

NetNews

За онези от вас, които са запознати по-детайлно с автомобилната тематика не е тайна, че Renault Megane от доста време насам губи битката с по-малкият си брат Clio, който все повече е този, който омайва масовата публика. От "Режията" обаче все още не се отказват от компактното си предложение Megane, а и моделът съвсем не бива да се отписва. Версията RS (особено Trophy-R) отдавна показва, че има магия в гамата на Megane, а сега французите са готови с втори фeйслифт на модела. Той вече е на нашия пазар и впечатлява с качествена изработка, леко модернизиран дизайн и с практичност. Как точно се е променил Renault Megane, ще ви разкажем сега.

Автомобилът може да се определи, като семейно превозно средство, но е и особено подходящ ако е по схема на фирмен автомобил. Това всъщност може да бъде брилянтна алтернатива на популярните кросоувъри – по-добре изглеждащ, с по-добро управление и потенциално далеч по-икономичен. И с три различни типа каросерии – хечбек, седан и комби. И трите модификации предлагат различна практичност и комфорт, така че няма конкретен вариант, върху който да се концентрираме в ревюто.

Екстериор и интериор

Външно моделът търпи т.нар. микро-фейслифт. Това е напълно предсказуемо, но не и лошо решение – колата е с достатъчно модерна визия и радикални промени не са необходими. Новост в екстериора са основните LED предни и задни светлини, леко модернизираната броня, нови цветове и различен дизайн на джантите.

Повечето от тестовите коли бяха с ниво на оборудване RS Line, което определено внася нотка спорт в салона. Седалките са изненадващо удобни, въпреки добре изразената странична поддръжка и подчертано спортен вид. Това се отнася основно за предните две кресла, докато "диванът" отзад е с типичния умерен комфорт за класа.

Качеството на материалите и преди беше добро, но малките козметични корекции го правят още по-добро. Новостите в салона се виждат от климатичните контроли, различни тапицерии и силно информативни изцяло дигитални уреди. По-големите екрани, за дисплея пред водача и централният, който е сензорен, вече покриват повече функции наведнъж. Минусът тук се крие в сензорния екран, който не предлага оптимална отзивчивост.

Багажникът, дори на версията Grandtour не е толкова голям, но е достатъчен и най-важното функционален. Приличен комплект куки, мрежа и разделители ви дават оптимална функционалност. Но ако имате нужда от максимално пространство в този клас автомобили, помислете за Peugeot 308 SW – той има по-дълго междуосие от еквивалента на Режията или пък Skoda Octavia. Megane и в трите си разновидности изглежда по-компактен и по-спортен.

Двигатели и ходови характеристики

Шофирането е една от силните черти на Megane. То е в противовес със спортната осанка, тъй като е подчертано меко. Това обаче не оказва влияние на стабилността в завои. Този интересен факт се дължи на шасито, настройките на което са изключително прецизни. Що се отнася до двигателите, то те са три бензинови и един дизелов. Дизелът е икономичен и сравнително динамичен, но нашият избор пада на бензина. Малкият трицилиндров мотор не притежава достатъчно динамика, но 1.3-литровият, който е с две мощностни характеристики от 140 и 160 коня е оптималния агрегат за Megane.

Предлага се и с автоматична, и с механична трансмисия, като и двете са синхронизирани добре с мотора. За препоръчване обаче е по-скъпата версия с автоматична скоростна кутия. С нея колата има уникален лаунч контрол, перфектно ускорение, като липса на мощност не се усеща при нито един оборотен режим. Теглото на Megane е добре разпределено и колата може да предложи прилична динамика. Тя обаче, с изключение на RS-версията, не е предназначена да повишава адреналина, а напротив, да доставя спокойствие от шофирането.

Цена

Обновеният Megane е добре изглеждащ, изискан и удобен автомобил, който се предлага и на сравнително разумни цени. Ако искате типичен компактен автомобил, то непременно обърнете внимание на Renault Megane. Това е кола, разполагаща с отлично ниво на безопасност, с много модерни технологии и с икономични и сравнително динамични двигатели. Основният коз е окачването, което определено ще допадне на по-спокойните шофьори. Версията хечбек е на цени от 36 490 до 47 690 лв., седанът, който е и най-продаван у нас, е на цени вариращи в диапазона 34 680 – 42 880 лв, а комбито се предлага на цени от 38 070 до 43 770 лева.

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

Запалиха автомобила на бившия шеф на полицейското управление в Дупница

Лек автомобил Volkswagen, семейната кола на бившия началник на полицейското управление в Дупница Ивайло Дамянов, който в момента продължава да работи в системата на МВР, е бил запален, съобщи регионалният сайт "Струма.бг". Лекият автомобил е бил паркиран пред дома му в дупнишкото село Самораново. На мястото е бил изпратен екип […]