Защо износените амортисьори в съвременната кола са много опасни?

NetNews

Колата на привидно равно място губи контрол, отказва да се подчинява на волана, а на таблото започват да мигат многобройни лампи. В съчетание с прекаленото доверие в електрониката и полузабравените ни умения за шофиране, това може да стане причина за инциденти, а понякога и много тежки. Истинската причина за такова "разстройство" на автомобила доста често се крие в амортисьорите.

През четиридесетте години на миналия век Ърл Стил Макферсън разработва интересен дизайн, познат в разговорния език като „окачване Макферсън“, в основата на който е амортисьор. Както е замислено от автора, дизайнът позволява не само да се повиши нивото на комфорт, но и да се притисне стабилно колелото към пътя, запазвайки управляемостта на автомобила в ръцете на водача.

Акцентът трябва да се постави точно върху притискането на колелото към повърхността, това е ключов момент в историята. Идеята е толкова харесана от автомобилните производители, че днес лъвският дял от всички окачвания е изграден именно според идеята на американеца, който започва работа в GM, но става известен във Ford.

Амортисьорът обаче не е евтин, а експлоатационният му живот определено е несигурен: има автомобили, които са изминали 300 000 км с оригиналните амортисьори, но има и такива, които се нуждаят от смяна още на 40 000 км. Най-елементарната "гаражна диагностика" се прави по следния начин: разклаща се колата с ръце и след това се наблюдава дали амортисьорът ще се справи с люлеенето.

Ако след прилагане на усилие колата се успокои при първото залюляване, значи всичко е наред. Ако продължи, то това означава, че амортисьорите не работят. Този метод обаче ще покаже само пълната структурна загуба на работа на амортисьора или т.нар. критично износване. Пълна диагноза може да бъде поставена само от специален стенд с вибрации, който не всички сервизи имат.

Проблемът с амортисьорите и въздействието им върху управлението датира отдавна, но при Жигули и Golf-чета "двойки" той не влияе толкова отчетливо. Всичко се промени с появата на вносни автомобили на нашия пазар, които имат активни системи за безопасност. Оказва се, че многобройните системи са обвързани с работата на амортисьора и ако последният е силно износен и вече не дава нужните фабрични показания, тогава самата електроника започва да се побърква.

Такава степен на износване не може да се определи чрез "залюляване", имате нужда от специално оборудване. Повечето шофьори обаче пренебрегват проверката на амортисьорите, а резултатът от този подход са многобройни катастрофи, причина за които са именно неработещи правилно амортисьори. Поради износването им колелата на колата вече не се притискат достатъчно към пътя, електрониката започва да полудява и шофьорите просто губят контрол над автомобила. Мат.

Амортисьорът е ключов елемент не толкова за комфорта, колкото за безопасността. Управляемостта на автомобила зависи пряко от състоянието му, особено когато става въпрос за движение с висока скорост. Трябва да знаете, че рискът е неоправдан, а профилактичните прегледи винаги излизат по-евтино.

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

Доц. Захариев вечно гладен

Актьорът и сценарист Емил Марков бил вечно гладен, твърди таблоидът "Уикенд". Изданието аргументира тезата си по следния начин: "Колкото пъти са го снимали папараци на улицата, толкова пъти той е с баничка и айран в ръце. Мазната тестена закуска е любимото му средство за засищане." Наблюденията на вестника не спират […]