Защо паркирането с „навит волан“ не е препоръчително?

NetNews

Някои шофьори никога не оставят колата на паркинг без да изправят колелата, защото вярват, че оставяйки колата с "навит волан" това значително намалява ресурса на кормилната система. Други, смеейки се ехидно, смятат това предположение за напълно глупаво и не мислят за такива дреболии, паркирайки колата си. Но на чия страна е истината? Оставяйки кола с колелата настрани на обществен паркинг, на първо място показвате неуважение към други автомобилисти (освен ако, разбира се, не говорим за паркиране на път с наклон). Понякога подобна на пръв поглед незначителна небрежност пречи на по-неопитни шофьори да маневрират в тесни пространства или блокира тясно място за паркиране, в което малка кола може да паркира.

Това обаче не е въпрос само на култура на шофиране или в нашия случай паркиране. Ситуацията е интересна и от техническа гледна точка. Има мнение, че дългосрочното паркиране с обърнати настрани колела е опасно за части и възли от кормилната система. Но наистина ли е така?

Връщайки се към противоречията между привържениците на тезата „паркирането с "навит волан" е опасно за кормилната система“ и на онези, които смятат, че „това е пълна глупост“, заслужава да се отбележи, че и двете страни са и прави, и грешат. Няма единна техническа препоръка по този въпрос. Всичко зависи от вида на усилвателя, използван на определена кола, но има и нещо друго, по-интересно.

Специалисти обясняват, че при автомобили с хидравличен усилвател по време на дълго паркиране с колела в крайно положение ресурсът на системата наистина намалява, а с това и ресурсът на части от окачването, които са под напрежение.

В първия случай помпата на сервото и другите компоненти получават повишено натоварване, което води до ускореното им износване. Освен това съществува риск маслените съединения да бъдат повредени. Гумените такива могат да се напукат поради прекомерно напрежение. Що се отнася до шарнирите, в резултат на дълго паркиране с обърнати колела, страдат най-вече гумените части от тях, които губят своята еластичност.

Прави впечатление, че за автомобили с електрическо усилване на волана паркирането с обърнати колела не е толкова вредно, тъй като агрегатът не работи за сметка на помпа, както при хидравличен усилвател, а усилието се създава благодарение на работата на електрически мотор.

Съвсем логично е, че видът на усилвателя на кормилното управление не влияе върху целостта на и те отново са под напрежение. Ето защо, преди да изключите запалването, има смисъл да проверите положението на колелата и, ако е необходимо, да го коригирате.

… И накрая, нека разсеем друг популярен мит, свързан с обърнатите колела. Някои шофьори сериозно вярват, че това предпазва автомобила от репатриращата техника. Наистина е проблематично да се вдигне кола с навит волан, но не е невъзможно, а операторите на т.нар. паяци имат много опит с подобни ситуации и едва ли ще спрат от положението на волана и респективно – колелата.

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

Директорът на полицията в Шумен помогна на катастрофирали дядо и внуче

Директорът на ОД на МВР в Шумен Ялчън Расим е помогнал на катастрофирали с микробус хора на входа на Каолиново тази сутрин, съобщиха от полицията. На пътното платно е имало ограничение, което водачът вероятно видял в последния момент, направил опит да го заобиколи, но загубил управление над автомобила и се […]