Любопитно за осемстепенната N DCT трансмисия на спортните Hyundai-и

NetNews

N DCT е подобрената версия на разработената от компанията 8DCT, осемстепенна "мокра" трансмисия с двоен съединител. За да бъде подходяща за N моделите, 8DCT получи подобрения в издръжливостта, които позволяват да отговори на изискванията на натоварване на Hyundai N. В комбинация с 2,0-литровия T-GDI двигател тя дава най-добра динамика, като прилага уникални предавателни числа. Блокът за управление на трансмисията е калибриран за N-моделите, което води до по-бързо превключване и дава възможност за набор от ексклузивни функции на шофиране.

Технологията N DCT на Hyundai беше интегрирана за първи път във VELOSTER N, модел, наличен в Северна Америка и Корея. Като резултат от ценната обратна връзка от клиентите на Hyundai N, N DCT намери път и под капака на i30N. В случая с изцяло новата KONA N, Hyundai ще предлага горещия SUV ексклузивно с N DCT. N DCT позволява ексклузивни динамични функции – N Power Shift, N Grin Shift и N Track Sense Shift. Тези функции подобряват възможностите на автомобила, като използват специално управление на логиката при смяната на предавки.

N Power Shift (NPS) се включва, когато автомобилът ускорява с повече от 90 процента газ, като по този начин смекчава всяко намаляване на въртящия момент по време на превключване на предавките, за да достави максимална мощност на колелата.

N Grin Shift (NGS) максимизира работата на двигателя и DCT за 20 секунди. За да получи максимално ускорение, колата директно ще превключи на най-подходящата предавка. За да активира, водачът натиска специален бутон на волана и на клъстера започва обратно броене, показващо оставащите секунди за тази функция. След приключване на „усилването“ шофьорите трябва да изчакат поне 40 секунди, за да го използват отново. Тази функция позволява на водача да използва пълния потенциал на автомобила само с един бутон – например, когато гони за най-доброто време за обиколка. Също така може да бъде от полза при изпреварване или влизането в магистрала.

И накрая, N Track Sense Shift (NTS) оптимизира адаптивното превключване за шофиране на писта, като помага на водача да се съсредоточи повече върху кормилното управление. Той разпознава кога условията са оптимални за динамично шофиране на писта и се активира автоматично. Въз основа на данните от автомобилния спорт, съчетани с поведението на водача, автомобилът избира правилната предавка и времето за превключване на предавките в спортни условия на шофиране, за да осигури оптимална производителност, точно като професионален пилот на състезателен автомобил.

Тези специални N функции са в допълнение към пет различни режима на задвижване на N Grin Control System: Normal, Eco, Sport, N и Custom.

Изцяло новата KONA N с N DCT също предлага на водачите възможност да превключат в истински ръчен режим с помощта на лоста за превключване на скоростната кутия. Логиката на N DCT в ръчен режим ще предотврати автоматичното превключване на предавките при достигане на границата на оборотите. По този начин ръчното управление позволява на водача да поддържа високи обороти, когато е необходимо за още по-спортно шофиране.

N DCT е тествана на легендарната писта Нюрбургринг-Нордшлайф в 1 350 обиколки само за издръжливост по време своята разработка. Мокрият DCT е оптимизиран за максимална издръжливост, за да отговори на изискванията на автомобилите N.

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

Сачева: В ГЕРБ сме готови и за опозиция, и за избори

В момента се обсъждат теми за правителството, което ще предложи ГЕРБ. Със сигурност има хора, които са подготвени за министри и в момента са министри. Това заяви в ефира на "Денят започва" с Георги Любенов по БНТ социалният министър Деница Сачева, която беше избрана за депутат от ГЕРБ в новия […]