Плюсове и минуси на „електрическото серво“ на волана

NetNews

Наскоро автомобилните производители започнаха масово да сменят сервоуправлението на волана с т.нар електроусилител. Това решение определено има своите предимства, тъй като електрическият усилвател тежи по-малко, а и самият модул изисква по-малко поддръжка. Всъщност обаче не всичко е толкова просто. Както всяка друга и тази технология си има своите недостатъци.

Електрическото усилване на волана наистина има много предимства и не случайно автомобилните инженери масово се ориентираха към него. В допълнение към скромното тегло, устройството няма многобройни тръби и маркучи, а благодарение на електронното управление могат да бъдат внедрени полезни спомагателни системи, като автоматично паркиране, например. Но с течение на времето се оказа, че електрическото управление на волана има не по-малко проблеми от класическите хидравлични системи, че и дори – много повече.

Много автомобилни производители посочват, че в колата има електрически усилвател, но всъщност е инсталиран електрически хидравличен усилвател. Това е класическо серво, при което вместо механична помпа работи електрическа. Тоест в системата има течност, която смазва съставните ѝ елементи и тази течност трябва да се сменя по предписание на всеки две години. Ако пренебрегнете препоръките на производителя, частици от износването на детайли в системата ще се натрупват в маслото, което постепенно ще довърши скъпия агрегат.

Сериозен проблем може да възникне и когато течността започне да попада в електронния блок за управление или има неизправности в механичната част на помпата (повредено маслено уплътнение, което изисква подмяна на лагера). Тогава воланът се затяга и на арматурното табло светва грешка. За съжаление това не може да бъде забелязано предварително по никакъв начин.

Ако говорим за пълноценни електрически усилватели, тогава трябва да кажем, че те са разделени според мястото на инсталиране на електродвигателя: на кормилната колона или на кормилната рейка. Второто решение дава на автомобила по-директно управление, поради което често се използва от производителите на премиум автомобили.

Но еврото, което е „ниско разположеният електроусилител“ често може много лесно да се напълни с вода. Достатъчно е просто да карате по-продължително време през дълбока локва. Ако влагата попадне вътре в механизма или в електрическия съединител, устройството може да се повреди и воланът рязко ще се втвърди.

Възможна е и т.нар. "бавна смърт" на възела, когато обувката за зареждане е повредена или скъсана. Водата и мръсотията започват да се просмукват през отвора, причинявайки корозия и износване на триещите се повърхности. Затова рано или късно дори при опитни шофьори може да се получи изненадата с втвърдяването на волана.

Ако пък, поради някаква причина на капака на електроусилителят се появи пукнатина, това в повечето случаи означава подмяна на цялата кормилна рейка. При такава повреда всеки оторизиран дилър ще каже, че възелът е за подмяна, тъй като производителят просто не предвижда възможността за поправката му. Така че трябва или да приготвите значителна сума за подмяна, или да потърсите неофициална услуга от опитен майстор, който да се опита да върне уреда към живот. Но е малко вероятно да ви бъде дадена гаранция за такава работа. А знаете ли какви грешки допускат някои шофьори при регулирането на волана?

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

56% от българите смятат, че правителството не се справя с пандемията

32% от запитаните в края на миналата година българи смятат, че правителството у нас се справя добре със ситуацията с коронавируса. 56% обаче не се съгласяват. 11% не могат да преценят. Това показват данните на последното социологическо проучване на „Галъп интернешънъл“, част от международно изследване за нагласите на обществото по […]