Volvo ще намали емисиите на CO2 и ще спести милиарди

NetNews

В подкрепа на дългосрочната цел на компанията да се превърне в кръгов бизнес до 2040 г., Volvo Cars ще създаде затворени процеси за материали с тежки вредни емисии като стомана и алуминий, както и за преработка, ремонт, повторна употреба и обновяване на части.

„Volvo Cars има един от най-амбициозните климатични планове в автомобилната индустрия и за да постигнем целите си, трябва да възприемем кръговата икономика“, сподели Андерс Керберг, ръководител на отдел Устойчиво Развитие във Volvo Cars. „Това изисква да преосмислим всичко, което правим и как го правим. Поставяме силен акцент върху интегрирането на устойчивостта в начина, по който мислим и работим като компания, и я превръщаме точно толкова важна, колкото и безопасността винаги е била за нас“.

За да се превърне в кръгов бизнес до 2040 г., Volvo Cars са убедени, че всяка част от автомобилите им трябва да бъде проектирана, разработена и произведена, за да бъде използвана повторно, както от компанията, така и от нейните доставчици.

Фокусирайки се върху ефективността на ресурсите и запазвайки създадената стойност в материалите и компонентите възможно най-дълго по време на жизнения цикъл, компанията иска да оптимизира използването на материали, компоненти и автомобили и да елиминира отпадъците в процеса. Това ще доведе до финансови спестявания и нови потоци на приходи, както и значително ще намали въздействието върху околната среда.

Volvo Cars вече реконструира части като редуктори и двигатели, за да използва по-добре материала и да намали емисиите. През 2020 г. бяха преработени около 40 000 части, спестявайки близо 3000 тона емисии на CO2. До 2025 г. Volvo Cars се стреми да увеличи тези резултати повече от два пъти. За да гарантира, че ценните материали могат да се държат в обращение, компанията рециклира 95% от производствените си отпадъци през миналата година. Това включва 176 000 тона стомана, като се избегне генерирането на близо 640 000 тона CO2.

През 2020 г. Volvo Cars стана член на фондацията Ellen MacArthur, която е водещата световна мрежа за кръгова икономика.

„Приветстваме ангажимента на Volvo Cars да проектира, разработва и произвежда техните продукти, които да бъдат използвани и повторно. Много е обнадеждаващо да се види връзката между кръговите решения, бизнес стратегията и намаляването на въглеродните емисии “, каза Джо Мърфи, ръководител на мрежата от Фондация Ellen MacArthur. „Кръговата икономика предлага на компаниите рамка за жизнеспособен дългосрочен растеж, който също е от полза за обществото и околната среда.“

Новите бизнес модели, като например даване на втори живот на акумулаторите на електрически автомобили, са важни от кръгова бизнес перспектива. Чрез използването на батерии в приложения за съхранение на енергия извън автомобилите могат да се реализират нови потоци от приходи и спестяване на разходи, като същевременно се удължава жизненият цикъл на батериите.

Заедно с доставчици и партньори, Volvo Cars проучва потенциала на приложенията за втори живот за своите батерии с високо напрежение. Настоящ пример е сътрудничеството с BatteryLoop, компания в рамките на шведската група за рециклиране Stena, която използва повторно батерии от автомобилната индустрия.

BatteryLoop и Volvo Cars използват батерии от електрифицирани автомобили Volvo за слънчева система за съхранение на енергия. От април системата ще захранва зарядни станции за електрифицирани автомобили и електрически велосипеди в бизнес центъра на шведската фирма за хигиена и здраве Essity, извън Гьотеборг.

В подобен проект Volvo Cars, Comsys AB, шведска компания за чисти технологии, и Fortum, европейска енергийна компания, участват в търговски пилотен проект. Целта на проекта е да увеличи гъвкавостта на доставките в едно от хидроенергийните съоръжения на Fortum в Швеция, като същевременно допринася за втори живот на акумулаторите на електрическите автомобили. Акумулаторните пакети от хибридните автомобили на Volvo ще служат като стационарен блок за съхранение на енергия, помагайки да се доставят така наречените услуги за „бързо балансиране“ на енергийната система.

Чрез тези и други проекти, Volvo Cars изследва как стареят батериите, когато се използват повторно в приложения, които имат значително по-малко агресивна употреба в сравнение с използването в автомобила. Те също така позволяват на компанията да придобие повече знания за търговската стойност на батериите след употреба в автомобили и да идентифицира потенциални бъдещи потоци от приходи.

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

Добра новина за инвеститорите

За срок от 45 дни инвестиционни проекти, изработени по реда на отменената Наредба № 4 от 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания, ще могат да се внесат за одобряване по стария ред. Това […]