Уволняват 90 000 обществени служители

NetNews

Британският премиер Борис Джонсън поиска от кабинета му да излезе с план за съкращаване на 90 000 обществени служители, за да се освободят средства за справяне с поскъпването на живота. В същото време нови данни показват, че броят на възрастните хора в Англия, които чакат за социални грижи, е нараснал рязко на повече от 500 000, предаде БНР.

В интервю за „Дейли мейл“ премиерът казва, че иска завръщане на заетостта на общински служители към нивата от 2016 година, което означава съкращаване на един на всеки пет поста. Джонсън ще даде на министрите си един месец да изработят планове за драстичното съкращение на обществените служби след като правителството бе подложено на засилен натиск от увеличаващите се разходи за живот. През 2016 година е имало рекордно нисък брой обществестнени служители след Втората световна война – 384 000, но с подготовката за напускане на ЕС бройката достигна 475 000 в днешни дни.

От профсъюза на обществените работници обаче незабавно порицаха мярката като „напълно необмислена“, защото може да засегне много ключови служби. В същото време излезе статистика, че намаляващият брой на работещите в соцалните грижи, ниските заплати и покачващите се цени са довели до криза в сектора. По данни на роботодатели само в Англия броят на възрастните, които чакат за социални грижи, рязко е скочил над 500 000. Те отбелязват, че докато правителството говори, че реформирането на социалните грижи е негов приоритет, увеличаващят се брой на нуждаещите се от тях показва сложността на проблема и че капацитетът далеч не отговаря на потребностите.

Сподели статията, нека повече хора узнаят!
Next Post

Браншова камара ПЪТИЩА: Под натиск сме

Българската браншова камара „ПЪТИЩА“ алармира, че отрасълът е подложен на безпрецедентен натиск, който фирмите, упражняващи дейността, не могат да понесат. Като причини за това те изтъкнаха забавянето на доклада на междуведомствената работна група за работата по всички договори за Текущ ремонт и поддържане и липсата на приета Методика за индексиране […]