Профилите осигуряват достъп до собствено и споделено електронно съдържание навсякъде, по всяко време и от всяко устройство. Облакът предоставя неограничено пространство за съхранение на информация – документите и учебното съдържание са защитени от вируси и повреди в „дисковете“. Всички данни са на сигурно място. Облакът отговаря на изискванията на Общия регламент за защита на лични данни. Внедряването на облачните ресурси е основен приоритет в Стратегията за ефективно прилагане на информационни и комуникационни технологии в образованието и науката в Република България. Инструментите на Google помагат за по-ефективна организация на учебния процес, подпомагат вътрешната комуникация и комуникацията с учениците.
На тази база, следващата стъпка на ОУ „П.Р.Славейков“ – Ямбол към високотехнологично образование е внедряването на организационния модел „Едно към едно /1:1/” в обучението в училище. Това е модел на организация на учебния процес, при който всеки ученик и учител имат свое електронно устройство и свързан към него персонален профил. Моделът се прилага успешно в десетки държави, сред които САЩ, Великобритания, Белгия, Холандия, Скандинавските държави.
ОУ „П. Р. Славейков” стартира модела през учебната 2021/2022 година с две паралелки – 3А клас с класен ръководител Дорина Братанова и 5Г клас с класен ръководител Райна Димитрова. В началото на втория срок се включва още една паралелка – 3Б клас с класен ръководител Марияна Петрова. Въвеждането на този модел има редица предимства. Най-важните сред тях са повишаване на мотивацията и ангажираността на учениците, както и отпадането на тежките ученически раници. Внедряването на инструментите на Google Workspace for Education пък имат за цел смислено използване на технологиите. Благодарение на облачната платформа се постига успешен и ефективен учебен процес. Инструментите, които се използват най-често са за споделяне на ресурси, съвместна работа по проекти и групова работа, представяне на учебно съдържание, създаване на забавни и ангажиращи дейности, проекти и сътрудничество, създаване на мисловни игри.
Всички тези действия имат за цел да развият дигиталната компетентност на учители и ученици и да „стъпят“ на технологиите като средство за учене и добиване на знания, умения и увереност във всички учебни часове, предмети, проекти. По този начин се развиват умения за XXI век. Стремежът е учениците и учителите да се отдалечават от поведението на консуматори на услуги, които дигиталните технологии и интернет представят, и да започнат да използват уменията си, за да създават реални продукти и съдържание. А изводът е, че в ОУ „П. Р. Славейков” – Ямбол дигиталните технологии се превръщат в естествен и достъпен инструмент, неизменна и ползотворна част от учебния процес.