Kaufland България стартира сътрудничество с Panda Labs – глобалната иновационна платформа на WWF

NetNews

Kaufland България ще подкрепя развитието на програмата за младежки иновации на WWF България Panda Labs, в ролята си на един от основните съмишленици на инициативата у нас. Компанията припознава темите, които са обект на разработване по програмата Panda Labs, в унисон със своята концепция за устойчиво развитие под мотото "Действията носят промяната". Корпоративната социална отговорност на Kaufland в България се прилага в последователни действия в различни области, сред които водещите са „Родина", „Хранене" и „Природа“ и именно с тях компанията обвързва тематичните проекти в Panda Labs на WWF.

„В качеството си на лидер в модерната търговия, със своята подкрепа в дейността на WWF Kaufland България цели да подпомогне създаването на среда, в която да се изграждат бъдещите предприемачи и лидери у нас с идеи и визия за устойчиви и екологични алтернативи в храненето, управлението на отпадъците и мобилността. Това са едни от най-наболелите глобални предизвикателства и ние вярваме, че можем да сме полезни за решението с действия към промяната.“, коментира Гергана Димитрова, Мениджър „Корпоративни комуникации“ в Kaufland България.

Целта в цялостната програма за младежки иновации на WWF е създаване на общност от млади изследователи, иноватори и предприемачи с добре познати учени и бизнес лидери с цел активно да си помагат и развиват идеи. В 3 семестъра на теми „Бъдещето на отпадъците“, „Бъдещето на храната“ и „Бъдещето на мобилността“ 240 български младежи на възраст между 15 и 25 години с интерес в областта на науката, технологиите, иновациите и предприемачеството ще имат възможността да работят с научни специалисти, лектори от бизнес средите и доброволци-фасилитатори. Те съвместно ще търсят решения на световни екологични и социални предизвикателства по методологията „дизайн мислене“, насърчаваща генерирането на нестандартни и алтернативни решения.

Panda Labs открива своя втори семестър на тема „Бъдещето на храната“, в който природозащитници, ментори и десетки младежи от цялата страна в отборна работа ще търсят варианти за устойчиво и екологично производство и снабдяване с храна. Платформата за кандидатстване е отворена, като крайният срок за регистрация е 28.03.2021 г.

Първият хакатон на Panda Labs на тема „Бъдещето на отпадъците“ приключи преди броени дни. Двадесет отбора, съставени от 88 амбициозни и креативни младежи, потърсиха решение на проблема с отпадъците. Те работиха в продължение на два дни и половина почти без почивка, за да завършат своите предложения. Огромната конкуренция затрудни експертното жури, което след сериозни дискусии открои оригиналната идея за отопление чрез еко капсули от кафе, както и създаването на две мобилни приложения, стимулиращи рециклирането на отпадъци. Основни критерии за определяне на победителите бяха екипната работа, оригиналността на идеята и до каква степен тя може да се приложи в реални условия.

Третият семестър на тема „Бъдещето на мобилността“ ще бъде обявен в края на април. Най-добрите идеи от всички семестри ще получат първоначално финансиране в размер на 10 000 лв. за създаване на прототип на продукта или услугата, дело на младежите, както и за основаване на старт-ъп.

Фокусът на Kaufland България върху включените от WWF теми в програмата Panda Labs не е от днес. В контекста на направление "Родина" компанията развива партньорски отношения с български производители, работи активно с местните общности в различни дарителски инициативи и чрез доброволчество на служителите си. В контекста на направление "Хранене" компанията цели да насочи вниманието към активния начин на живот и да стимулира навици за устойчиво потребление сред клиентите. А в направление "Природа" Kaufland работи със силен фокус върху енергийната ефективност на своята дейност и ограничаване на пластмасата за еднократна употреба.

Повече информация за програмата Panda Labs можете да намерите тук.

За Kaufland България: Kaufland е част от водещата европейска група в сектора на търговия на дребно Schwarz. В България компанията е пазарен лидер с годишен оборот от близо 1,6 млрд. лева и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 400 служители. Kaufland има 60 хипермаркета в 34 града с асортимент, надхвърлящ 20 000 артикула в най-големите обекти. За времето от своето идване в България през 2006 г. до днес компанията се превръща в значим фактор за стимулирането на националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с инвестиции от над 1,4 млрд. лева. Вижте повече на www.kaufland.bg

За WWF България: Основана през 1961 г., международната природозащитна организация WWF [Ве-Ве-Еф] развива дейности в над 100 държави с помощта на 7000 служители и над 5 милиона доброволци. WWF работи за подобряване на състоянието на околната среда, за да може хората да живеят в хармония с природата. В България WWF се занимава със защитените територии и местообитанията от европейско значение в мрежата Натура 2000, горите и сладководните екосистеми, устойчивото развитие на селските райони, промените в климата.

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

LG иска да произвежда новите батерии за Tesla

След разигралия се скандал с батериите на Kona и възжмоността за предизвикване на пожар от тях, LG едва ли е в най-изгодната позиция на пазара за доставка на батерии. Въпреки това от корейската компания искат да произвеждат и доставят батерии за новите модели на Tesla. Всъщност LG доставя част от […]