Една от колите, които най-много се харесват у нас е именно Volkswagen Golf. Първото и особено второто поколение на модела бяха истинска наслада за голяма част от шофьорите, но днес тези модели са доста остарели и трудно се намират запазени екземпляри.
Надеждността им, особено на второто поколение обаче е пословична, което може лесно да се докаже по броя на Golf-ове "двойки", които все още се движат по родните пътища. Ще стане ли обаче този автомобил своеобразна класика или ще последва съдбата на своите събратя, като Kadett, Escort и компания?
Има хора, които ненавиждат модерните автомобили, а причината е много проста. През годините автомобилостроенето се изроди. Компаниите започнаха да бълват нов модел на всеки 2-3 години, а колите се превърнаха в еднодневки – без душа. Именно поради тази причина първите две поколения на Golf имат шанс да се превъртан в т.нар. колекционерски коли.
Първообразът на “вездесъщия хечбек” излиза през 1974 г. и се произвежда до 1983 г. С тази кола Volkswagen най-накрая решава успешно задачата да открие достоен заместник на остарелия Beetle. От първия Golf са сглобени близо 7 милиона автомобила по целия свят, но въпреки това откриването на добър екземпляр може да се превърне в цяло приключение.
Точно заради това, много хора се ориентират към Golf MK2, който няма такъв легендарен статут, но пък е известен със своята издръжливост и семпъл дизайн. Ако търсите бъдеща класика от втората генерация на Golf, то ориентирайте се към версиите G60, Country, Rallye или поне GTI. Какви "единички" и "двойки" се продават у нас, можете да видите в най-големия автомобилен сайт в България mobile.bg.