Бивш диджей заведе дело за авторски права за песен на Тупак

NetNews

Музикант, чиято основна работа е като шофьор на автобус в Ню Йорк, заведе дело за авторски права, в което твърди, че не е бил надлежно признат или му е платено за работата си по класическата песен на Тупак Шакур „Dear Mama“.

Терънс Томас, както е истинското му име, се е занимавал с диджейство и продуциране под името „Master Tee“. Той твърди, че е допринесъл за създаването на „Dear Mama“, пише сп. „Rolling Stone“, предава dir.bg. В съдебния иск се цитират няколко стари интервюта с Тупак, както и ръкописни бележки на покойния рапър, в които Томас е посочен като създател на оригиналния бийт на песента.

Въпреки че Терънс отдавна е признат за съпродуцент на „Dear Mama“, той смята, че „никога не е бил надлежно и изцяло признат за своите авторски права“. Вместо това твърди, че „група“, ръководена от Тони Пизаро (който отдавна е смятан за основен продуцент на „Dear Mama“), „се е наговорила и е действала заедно, за да присвои колкото се може повече от заслугата за „Dear Mama“, изключвайки го него“.

Томас, който през последните 26 години работи като шофьор на автобус в Ню Йорк, разказва пред медията, че се е запознал с Шакур през 1993 г., когато е работил като диджей. Двамата записали „Dear Mama“ през октомври същата година. В съдебния иск се цитира и интервю на Тупак за „MTV“ от 1996 г., в което той описва създаването на класиката така: „Master Tee ми даде ритъма за песента. Той ми даде ритъма, а аз написах текста в банята.“

Както се признава в съдебните документи на Томас, версията на „Dear Mama“, която той и Тупак записали през 1993 г., не е тази, която е широко разпространена през 1995 г. Според Томас оригиналният мастър запис на „Dear Mama“ е оставен в студиото в Ню Йорк, където е направен. Когато през 1995 г. Тупак е осъден по две обвинения в сексуално насилие, твърди още Терънс, Пизаро е успял да вземе мастър записа и да направи „едностранни промени“ в него.

А едва наскоро бившият диджей е започнал да осъзнава, че е трябвало да получи повече признание и авторски права. Искът е подаден малко след излизането на документалния сериал, пуснат тази година – „Dear Mama“, за отношенията на Тупак с майка му, Афени Шакур. В документите си Томас е посочил още, че „не е бил потърсен, нито е бил помолен да изчисти или лицензира правата си“, което го е накарало да „проучи какво му се дължи“. Бившият диджей твърди, че неотдавнашното му „откриване на нарушението“, му дава право да заведе дело за авторско право, въпреки че според закона за това има тригодишен срок за подаване на искове за нарушение. Този аргумент, както отбеляза и „Music Business Worldwide“, е бил приет от някои, макар и не всички, федерални апелативни съдилища на САЩ. Що се отнася до обезщетението, Томас иска „подходящо признание“ като продуцент, съавтор и съиздател на „Dear Mama“, както и „компенсация за приноса му към песента“.

Източник fakti.bg.

Сподели статията, нека повече хора узнаят!
Next Post

Германия и кризата! Канцлерът се отчита пред парламента

Германският канцлер Олаф Шолц планира да говори пред парламента идната седмица във връзка със задълбочаващата се бюджетна криза, пред която е изправено правителството му, след решението на съда, което намали с поне 60 милиарда евро федералния бюджет, предаде БТА. Решението на германския конституционен съд повдигна все повече въпроси как правителството […]