ИПБ: Гълъб Донев да поиска оставки, за да спре смъртта по пътищата

NetNews

Основната причина за значителното намаляване на пътнотранспортния травматизъм е нестабилната външна среда, в която функционира транспортната система на България. При внимателен анализ на данните от пътнотранспортни произшествия се констатира, че за кратки периоди от годишния цикъл са налице резки амплитуди на покачване и спадане на броя загинали от ПТП. Това се посочва в анализ на Института за пътна безопасност (ИПБ).

Така например от месец юли до средата на месец август тази година се констатира рязко покачване на загиналите от ПТП, което достигна до 50% спрямо същия период на 2021 година. Като вторични причини за тази нестабилност могат да бъдат посочени следните фактори:

– Непостоянство в контролирането и регулирането на движението по пътищата;

– Промени в климата;

– Промени в натовареността на движението по пътищата;

– Промени в политическата среда;

Какво се случи различно в периода 15 август – 22 септември 2022 година?

– МВР предприе реална промяна на методологията на контрол, като от статичен премина към динамичен. Тази промяна изисква допълнителен финансов и човешки ресурс, с които МВР не разполага. Следователно очаква се тази промяна да бъде временна.

– Министерство на транспорта и съобщението основно се занимава с доставките на газ. Транспортните политики към този момент не са приоритет за министър Алексиев.

– МРРБ също основно се занимава със строежа на газовите връзки, както и с продължаване на корупционните практики от предишното ръководство. Основната задача е да се разплащат по обявените за незаконни инхаус договори. За никой няма съмнение, че става въпрос за комисионни.

– Държавната агенция по безопасност на движението по пътищата продължава да се държи като неправителствена организация, занимаваща се основно с пиар кампании, семинари и обучения. Управлението на риска от ПТП е оставено за други години.

Изводът от действията на служебното правителство са, че чрез МВР за кратко време са повлияли положително на пътнотранспортния травматизъм и по този начин са създали условия в другите две водещи министерства да се приложат добре познатите ни корупционни практики.

Експертите на Института за пътна безопасност информират служебния министър председател Гълъб Донев, че ако не започне незабавни структурни и кадрови промени в подчинената му Държавната агенция по безопасност на движението по пътищата и не разпореди на министрите си да представят краткосрочен план за действие, с които да се въздейства устойчиво върху пътнотранспортния травматизъм, отново ще станем свидетели на нарастване на жертвите от ПТП.

Източник fakti.bg.

Сподели статията, нека повече хора узнаят!
Next Post

Григор Димитров: Няма по-хубаво от това да играеш на родна земя

Григор Димитров заяви, че е развълнуван и очаква с нетърпение отново да играе пред българска публика на турнира по тенис Sofia Open през следващата седмица в зала „Арена Армеец“. Димитров се завръща в надпреварата, която спечели при дебютното си и единствено участие досега през 2017 година, когато след победата си […]