Първите конкурси за училищни директори започват през януари

NetNews

Първите конкурси за директори на училища ще бъдат обявени през януари 2024 година, предаде БТА.

Това стана известно по време на националното съвещание на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков с началниците на Регионалните управления на образованието (РУО). В срещата участваха заместник-министрите Емилия Лазарова и Мариета Георгиева, началникът на кабинета на министъра Наталия Михалевска, директори на дирекции и експерти от Министерството на образованието и науката (МОН), съобщи пресцентърът на ведомството.

Съвещанието бе свикано от министър Цоков за подготовката на системата за първите училищни конкурси и за обсъждане на оперативните въпроси, свързани с тях. От МОН припомнят, че преди дни бяха обнародвани новите правила, които предвиждат повече практически казуси, намаляване на субективните критерии, както и по-голям брой практически задачи, насочени към придобити знания. Предвижда се и процедурите да бъдат аудио и видео записвани. През януари ще бъдат обявени първите конкурси от Регионалните управления на образованието, като поетапно ще започнат и останалите, стана известно на съвещанието.

Организацията по планирането на държавния план прием и сформирането на паралелките в комуникация с бизнеса бе друг акцент в дискусиите. Посочено бе, че професионалните паралелки трябва да са повече от профилираните, като е желателно съотношението да е 70 процента към 30 процента.

„Нашата обща цел е да постигнем най-доброто за всяко дете и зная, че можем да го направим само, когато всички в системата работим заедно и в пълна координация. Затова и бе много важно да свикаме тази среща сега и да обсъдим всички детайли заедно, за да взимаме най-добрите оперативни решения“, подчерта проф. Цоков. Друг важен въпрос, който бе обсъден, беше работата на екипите по Механизма за обхват на децата и учениците в детски градини и училища. Министър Галин Цоков подчерта, че ще продължи строгият контрол и от страна на МОН, а началници на РУО споделиха работещи модели за мотивиране на деца от уязвими групи и техните семейства да посещават училище.

Тема на дискусията бяха и мерки за повишаване на ефективността на обучението, за повече усилия и индивидуален подход. Коментирани бяха и възможностите за използване на ресурсите в електронната платформа „Дигитална раница“.

Както БТА писа, повече практически казуси, намаляване на субективните критерии, повече практически задачи, насочени към придобити знания, видео и аудио записване. Това са част от правилата за конкурсите за директори на държавни и общински институции в предучилищното и училищното образование, утвърдени с наредба 16, която беше обнародвана на 12 декември в „Държавен вестник“, съобщи тогава пресцентърът на МОН.

До промените се стигна, след като МОН се съобрази с решението на Върховния административен съд и отмени участието на свой представител в комисиите по избор в държавните и общинските училища. Съгласно разпоредбите на Закона за училищното и предучилищно образование в тях ще се включват общо трима представители на Регионалните управления на образованието (РУО), определени от началника на съответното РУО. Без промяна са останалите членове – представител на съответната общинска администрация, както и представител на обществения съвет в училището.

Източник fakti.bg.

Сподели статията, нека повече хора узнаят!
Next Post

Донатела Версаче се обяви срещу минимализма

Тенденцията за минимализъм владее света днес и се разпространява все повече. Хората се учат как да се отървават от ненужните вещи, като оставят само най-необходимото в дома си, за да не претрупват пространството около себе си. Според мнозина това ги прави по-свободни, по-щастливи и ги отървава от робството към материализма. […]