Новият бизнес стил има нужда от надеждна мрежова свързаност

NetNews

TP-Link е глобален доставчик на SOHO & Бизнес мрежови продукти, местен лидер и най-големият доставчик на WLAN продукти в света. От 7-години Анна Чакърова е Business Manager на TP-Link за българския пазар. Тя има повече от 20 години опит в ИТ индустрията, насочен към предоставянето на ИТ продукти и решения на бизнеса, SOHO, Retail, Telco, както и към крайни клиенти.

В ролята си на Business Development Manager на компанията в България, Анна Чакърова отговаря за търговските преговори, бизнес планирането и изпълнението на целите на TP-Link, които са насочени към растежа на марката в България. Тя е в основата на бизнес стратегията и плана за развитие на TP-Link за българския пазар, както и за разширяването на търговските канали на компанията, координирането на продажбите и представянето на гамата продукти на TP-Link в страната, подобрявайки цялостния имидж на TP-Link на местния пазар и предлагайки постоянна подкрепа за всички дистрибутори и партньори.

Каква беше изминалата 2020 година за местния пазар на мрежови услуги в контекста на пандемията? Какви бяха основните насоки?

Една от промените, които бяха особено забележими с възникването на пандемията, беше увеличената нужда от свързаност и дигитализация, във всички области и във всички нейни форми. В този контекст, областта на мрежовите услуги се разви с ускорен темп, отчасти защото отново доказа своята основна роля в свят, в който онлайн свързаността е бъдещето. Всеки трябваше да се адаптира към наложените ограничения, но и да продължи да работи и учи и България не правеше изключение. Това бяха основните тенденции, които определиха местния пазар за TP-Link.

С оглед на дистанционната работа и онлайн обучението, изпъкна нуждата и се засили интереса към качествена и стабилна връзка навсякъде у дома, за да се гарантира бърз и несмущаван достъп до информация и да се избегнат допълнителни стресови фактори. Мesh системите Deco на TP-Link станаха много популярни, тъй като серията предлага устройства с АХ технология, съвместима със стандарта Wi-Fi 6. Изпъкнаха модели, доказали приложимостта си в бъдещето, които помагат на потребителите да бъдат подготвени за най-добрите онлайн изживявания, за по-богата, усложнена и изискваща екосистема.

Пандемията доведе до промени в областта на бизнес решенията, които предлагаме на нашите партньори, тъй като все повече клиенти от малките и средни предприятия се насочиха към надеждна мрежова свързаност. Компаниите и институциите се нуждаят от свързаност, която им позволява да управляват и развиват своята дейност, особено откакто дейността започна широко да се провежда в онлайн среда, а без планиране, внедряване и управление , много от тях не биха могли да просперират.

Какво беше развитието на българския пазар в сравнение с 2019 г.?

Като цяло в сравнение с 2019 г., пазарът се разрасна и фокусира върху иновациите, растежа и конкурентоспособността – тенденция, генерирана основно от подчертаната нужда от свързаност, за която вече говорихме. Той се разшири във всички сектори на дейност, повечето от които превключиха на онлайн работни процедури и този аспект косвено доведе до засилена необходимост от закупуване на оборудване, подходящо за повечето разнообразни нужди. Дали говорим за обем или за инвестиция във висококачествени продукти със специални функции с оптимални характеристики, стана ясно, че тенденцията сочи нараснал интерес в тази област. Лесният и качествен достъп до онлайн ресурси, подпомогна разрастването на по-малки платформи, малки и средни предприятия и новосъздадени предприятия и бизнеси, като им предостави лесен достъп до клиенти.

През изминалата година имахме многобройни потвърждения на това, колко важна е свързаността в нашия живот и колко бързо може да ни помогне да се адаптираме към ситуации, които изглеждат безизходни, каква основна роля може да играе във всички видове дейности, и колко проблеми могат да бъдат разрешени с качествени продукти.

Какво най-много търсиха българските потребители през изминалата година?

Тенденция, генерирана от пандемията последната година бе, че повече от всякога хората насочиха вниманието към домовете си и как те могат да станат не само място за отдих, но също и офис за ефективна работа, място, посветено на забавление, но също и зона за релакс за презареждане на батериите.

Всички тези функции са отразени в развитието на тенденцията за Smart Home пазара, посредством увеличението на популярността на продукти в този сегмент и с тяхната интеграция в сценарии, толкова креативни, колкото и ефективни. Същевременно хората търсеха решения, които биха им гарантирали стабилна връзка, но също и скорост на трансфер, която може да поддържа както професионални, така и развлекателни дейности (видео стрийминг, онлайн игри и други).

В контекста на работата от дома, клиентите се концентрираха върху продукти, които предлагат специални функционалности за работа или обучение от дома – като тези, които могат да бъдат конфигурирани като VPN сървър за сигурна дейност от дома, продукти, които гарантират ефективно мрежово управление и притежават специални функции: като рутери или mesh системи.

Кои бяха най-продаваните категории продукти за мрежово свързване на TP-Link в България през последната година?

При крайните клиенти, звездите на годината бяха TP-Link Deco mesh системите и устройствата с АХ технология (Wi-Fi 6). От бизнес портфейла, най-съществено увеличение беше отбелязано с търсенето на точки за достъп/access points и контролери за централизирано управление на точки за достъп, рутери и комутатори серия Omada. Определено забелязахме засилено увеличение на продажбите на оборудването за Omada Wi-Fi 6 (AX стандарт), тъй като те представляват бъдещето на свързаността, имат оптимални характеристики, ефективни са и са лесни за управление, и което е много важно, те могат да се персонализират, в зависимост от нуждите на всеки един от нашите клиенти.

По отношение на крайните клиенти, пазарът транзитира към новия АХ стандарт, както по отношение на рутерите, така и на mesh устройствата и най-добре продавани бяха продуктите в тези категории. В областта на потребителското оборудване и умния дом, трябва да споменем Smart Home серията Таро, продуктите на TP-Link, насочени към смарт домашни устройства, където отбелязахме значителни продажби, особено на камери за видеонаблюдение и смарт контактите.

Как се развиха продажбите на смарт продукти за дома за TP-Link в България през изминалата година?

Заради пандемията, нашите домове станаха по-значими в живота ни и затова хората започнаха да им отделят все повече внимание. Това се отрази, и продажбите на смарт продукти за дома на TP-Link нараснаха многократно. Продажбите в този диапазон надминаха нашите очаквания, тъй като хората наблягат все повече на разработването на цяла екосистема, която би улеснила техния живот.

Например, една смарт крушка може много да допринесе за начина, по който клиентите възприемат идеята за смарт дом, но нейното свързване със смарт контакт и с камера за видеонаблюдение, дава начало за един ефективен дом, където всички биха се чувствали спокойни и в безопасност. Ние вярваме, че продажбите на смарт оборудване за дома са стимулирани до голяма степен нужди, които са станали още по-важни по време на пандемията: почивка и релакс, комбинирани с ефективност, но също така и чувството за сигурност и защита, което само нашият дом може да ни даде.

Какви бяха местните приходи от TP-Link, разделени през изминалата година в България между B2B и B2C?

Разпределението на приходи между В2В и В2С сегментите не се промени съществено в сравнение с 2019 г. и отбелязахме положителни промени и в двата сегмента.

Какви са Вашите планове за тази година в България?

През 2020 г. засилихме нашето присъствие във виртуалната среда и насочихме повечето си ресурси в тази област – работа от дома и време, прекарано предимно у дома. 2021 г. запазва пазарните тенденции – ние ще продължим да налагаме продуктите, представени през изминалата година, но и ще промотираме и тези, представени тази година на международното изложение на потребителите на електроника (CES), тъй като един от ангажиментите, които поехме към нашите клиенти, е непрекъсната иновация.

При крайните клиенти, говорим от известно време за технологията Wi-Fi 6 – бъдещето на свързаността, на която ще продължим да разчитаме и през 2021 г. На CES тази година представихме първите устройства с Wi-Fi 6E. Продължаваме да създаваме иновации, за да зададем тона за мрежова свързаност, както свикнаха нашите клиенти. Показахме първата Wi-Fi 6 mesh система с вградена Alexa, за пръв път в света, и това е само един пример за потенциала ни.

Целта ни тази година е да направим същото и за нашите бизнес клиенти и бизнес пазара с новатa марка на TP-Link за видеонаблюдение – VIGI, но също и чрез продуктите от серии като Omadа – Omada SDN, която предлага увеличена ефективност, надеждност и сигурност.

TP-Link се стреми да максимизира възможностите, предлагани на пазара на за мрежовo оборудване в момента като това зависи от много икономически и социални фактори, и особено от ефекта на пандемията. Крайните потребители и бизнесите ще продължават да търсят изключително бързи мрежови връзки, ултра-сигурни устройства, модерни технологии. Нашата цел е да продължим да се развиваме, да бъдем новатори и лидери на този пазар.

Основана през 1996 г., компанията TP-Link е световен доставчик на надеждни мрежови устройства и аксесоари, които се използват във всички аспекти на ежедневния живот. Фирмата многократно е класирана от анализаторската компания IDC като лидер на WLAN пазара с дистрибуция в повече от 170 страни и стотици милиони клиенти по целия свят. С богато портфолио от стабилни, работещи и достъпни продукти в областта на мрежовото оборудване и доказан опит, компанията продължава да разработва устройства, адаптирани към свързания начин на живот, които да отговарят на изискванията на бъдещето.

*Според IDC Worldwide Quarterly WLAN Tracker Report, Q4 2020, въз основа на броя продадени единици.

За повече информация относно TP-Link, посетете https://www.tp-link.com/bg/

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

Затварят заради ремонт на пътя от с. Иречеково до разклона със с. Люлин, община Стралджа

От днес, 10 август, Агенция ”Пътна инфраструктура” стартира ремонтни дейности по републикански път III – 7072, в участъка от село Иречеково до разклона със село Люлин. За период от един месец отсечката ще бъде затворена за движение на МПС. Определен е обходен маршрут – Иречеково – Воденичане – Недялско и […]