Ролевите игри се превръщат в процъфтяваща индустрия

NetNews

Събрани в една стая приятели или непознати влизат в зададените им от играта роли – това е едно от новите забавления за младите китайци.

Според статистики за периода 2020 г.- 2021 г. на китайската компания „Мейтуан“ пазарът на ролевите игри е достигнал 15,42 милиарда юана с 9,41 милиони потребители. Защо пространството за този вид забавление е толкова голямо? Данните показват, че главните участници в игрите са млади хора на възраст между 20-35 години, а средната сума, която плаща един потребител в Пекин, например е 104 юана, съобщава радио „Китай“.

Интересен начин за общуване в реалния свят

Родените след 90-те и след 2000-та година използват предимно интернет пространството за комуникация и споделяне на впечатления. Виртуалните преживявания по време на онлайн игри и социалното взаимодействие предизвикват в тях определено чувство на удовлетворение. Но на онлайн дейностите им липсва онова прекрасно изживяване от общуването с реални хора. Ролевите игри обаче се нуждаят от реален досег с хора и изискват действително взаимодействие поне между 4 души. В игрите с детективски сюжети например играчите трябва бързо да влязат в ролите си. Потапянето в образа е завладяващо преживяване, което доставя голямо удоволствие на потребителите.

Текстовете към игрите са силно емоционални, независимо дали става въпрос за семейство, приятелство или любов. Те много бързо събуждат силни чувства в участниците. Дори и да са напълно непознати, след като приключи играта те продължават да разговарят в приятелска атмосфера. Играчите трябва да се слеят с героя. При бързото прочитане на сценария те веднага разбират сложната история и вътрешния монолог на всеки герой в историята. Изпълнението на зададените задачи ги потапя е един различен живот и събужда актьорските умения в тях. Те временно забравят за проблемите, за напрежението в училище или работата, и заживяват в един паралелен свят.

Ролевите игри имат и още едно предимство. Почти всеки герой в тях е незаменима част от сценария. Добрият водещ може да накара съвсем непознати хора да стигнат до финала и дори да се освободят от социалния страх.

Ролевите игри се превръщат в популярен туристически продукт

В Становището за насърчаване на висококачественото развитие на дигиталната културна индустрия, публикувано наскоро от китайското Министерство на културата и туризма, ясно се посочва, че се дава приоритет на разработките на „потапящи изживявания“. В него се предлагат и насоки за прилагането на виртуалната реалност и други технологии в областта на културата, както и подкрепа към културното наследство, живописните места и др. Това осигурява политическа поддръжка за възхода на този нов тип бизнес формат.

През последните години много туристически дестинации, хотели и курорти започнаха интензивно да развиват тази индустрия и да добавят ролевите игри към забавленията за туристите.

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

Кирил Петков: Може би хората с майбаси имат проблем с Асен Василев

Министърът на икономиката Кирил Петков коментира острия тон на „Има такъв народ“ към служебния финансов министър Асен Василев. По думите му той е останал изключително разочарован да чуе критиката, отправена от Тошко Йорданов: „Звучеше като някаква жълта преса. Не знам защо това го направиха. Бях учуден и разочарован да видя, […]