Тествахме новата Dacia с фабрична АГУ

NetNews

Независимо дали ни харесва или не, времената, когато имаше нови автомобили с цена под 20 000 лева, постепенно изчезват завинаги. Новата Dacia Sandero с началната цена от 19 600 лв. е един от онези автомобили, които все още могат да се нарекат достъпни за средностатистическия българин.

Новото Sandero обаче също е поскъпнало, което логично води до големия въпрос – дали колата ще оправдае новия си ценови етикет? Опитахме се да разберем дали наистина най-евтината нова кола у нас си заслужава парите. Ето и впечатленията ни, при това от най-желаната версия – тази с фабрична АГУ.

Екстериор

До този момент Sandero беше кола във възможно най-елементарна форма – тоест кола, която ви отведе от точка А до точка Б. Сега, още от пръв поглед се вижда, че иновацията е далеч по-изискана и модерна. Външно Sandero се е променила до неузнаваемост, особено във версията Stepway, която добавя малко "офроуд привкус" към цялостния дизайн и за която вече ви разказахме.

Впечатленията ни от Stepway версията можете да видите ТУК, а за външния вид на стандартното Sandero достатъчно добре говорят снимките. Фарове с Y-образен светлинен подпис в стил Lambo, модерна странична линия и пропорции неотстъпващи на нито един от автомобилите от B сегмента, превръщат Sandero в един от бестселърите в сегмента.

Интериор

Въпреки всички промени, може да се каже, че екстериорът е еволюция, но що се отнася до интериора, смело можем да заявим, че най-малката Dacia е претърпяла революция в салона, при това в най-добрия смисъл на думата. Да, все още се вижда евтината пластмаса и не трябва да очаквате лукс, но за парите, които са в порядъка на 20 000 лв. ще получите много приятно оборудване и интериор, с които румънците с гордост преминават в двадесет и първи век.

Информационно-развлекателният дисплей стърчи от таблото и изглежда като таблет, но работи задоволително бързо. Навигацията не е в него, но наличната връзка със смартфон прави нещата лесни и удобни. В по-ниските нива пък екранът е заменен от личният ви телефон, който се разполага в удобен и ефектен държач с USB контакт непосредствено до него.

Ефектният дизайн на салона идва под формата на плат с който е тапицирано таблото и корите на вратите и това решение също заслужава похвала. Решението отлично прикрива сивата твърда пластмаса. Не на последно място, трябва да се отбележи и класическите прибори пред водача, които са силно информативни.

Позицията зад волана е удобна, а подложката на седалките е доста мека, което Dacia наследява от Renault. Креслата са комфортни и единствено по-слабата странична поддръжка е минус в иначе удобният и практичен салон. Задните седалки са по-подходящи за деца и юноши, но спокойно Sandero може да се разглежда като пълноценна семейна кола.

Комфортът по време на шофиране е доста приятен. Шасито е тихо и приятно, а возията – мека. Както при всички модели на Dacia и тук кормилното управление е леко неинформативно, но в сравнение с предишното поколение, напредъкът е осезаем.

Двигател и ходови характеристики

Един от най-спорните въпроси в съвременния автомобилен свят несъмнено е малкият трицилиндров мотор, който замени по-стария четирицилиндров в точно такива автомобили като Sandero. Не търсете четири цилиндъра под капака на новото Sandero, както тук няма да намерите и дизелови двигатели.

Предлага се само трицилиндров еднолитров двигател, или във версия без компресор с мощност от 65 к.с., или във версия с компресор с мощност от 90 к.с., или 100 к.с. с пропан-бутан. Това, което виждате на снимките всъщност е топ версията с мощност от 100 конски сили, комбинираща бензин и пропан-бутан, като газовата уредба е фабрична. Двигателят е сдвоен с шестстепенна механична трансмисия и се представя като типичен трицилиндров мотор със своите плюсове и минуси.

Нека започнем с това, с което двигателят не се справя много добре. Това е основно липсата на достатъчно мощност при ниски скорости. По-конкретно, стартовете, при които не е възможно да се „облегнете“ на въртящия момент, изискват практика и е невъзможно да не забележите, че през първата 1/3 на оборотомера трицилиндровият мотор няма да осигури перфектна динамика.

Необходимо е също така да се приеме фактът, че много ниски обороти не са препоръчителни за шофиране, дори и с ниска скорост. Абсолютният минимум е 1 500 оборота. Когато дроселът е "натиснат" под тези стойности, двигателят просто вибрира и не работи добре, цялото ускорение се извършва над две хиляди оборота. С други думи тази кола трябва да се държи в обороти.

Но тук стигаме до другата страна на медала – плюсовете. Защото, въпреки че трицилиндровият мотор има определени специфики, може просто да се каже, че „върви и не харчи“. Благодарение на турбото, неговите 170 Нм са достъпни практически по всяко време от 2000 оборота нагоре. Просто натиснете газта и малкият двигател ще ви изненада. Разбира се, неговото ускорение не е ослепително, но пък от нула до сто за 11.9 секунди, при това на газ е абсолютно приемлив показател.

Трицилиндровите двигатели с компресор са по-шумни, но от друга имат приятно представяне и относително нисък разход. По въпроса за потреблението, разбира се, с LPG нещата в парични стойности са впечатляващи. 50-литровата бутилка (и 50 литров основен бензинов резервоар) са достатъчни да изминете доста над 1000 километра, без да се налага да зареждате. Резервоарът на АГУ-то е разположен на мястото на резервната гума под пода на багажника и не отнема от товарното пространство.

На газ Dacia-та отчете разход от 7.5 литра на сто, при това в комбиниран цикъл, което все още е много изгодно по отношение на цената на пропан-бутана, която, както всеки знае, е наполовина от тази на бензина. Sandero-то превключва на LPG самостоятелно и в по-голямата част от случаите ще карате на газ. След това, когато пропан-бутанът свърши, отново автоматично системата преминава неусетно на бензин.

Тогава мощността пада от 100 конски сили на 90, а въртящият момент от 170 на 160 (разликата е почти незабележима) и разходът в нашия случай беше около седем литра бензин на сто километра пробег. Данните за ниво на газ и бензин в резервоарите се изобразяват на дисплей пред погледа на водача, а зареждането и на двата вида гориво става от съседни отвори на задния десен калник, покрити от голям капак.

Цена

Новото Sandero ECO-G 100 на газ има своите недостатъци, разбира се, но всички те са напълно нищожни, имайки предвид цената му. А тя е 22 250 лв. с ДДС, като за тези пари получавате много по-модерна, усъвършенствана и по-приятна кола, отколкото беше в предишното поколение. Тази Dacia не отстъпва по нищо на останалите автомобили от класа, като ги превъзхожда с цена, а с АГУ-то и с разход на гориво, преизчислен във финикийски знаци.

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

Ансу Фати претърпя четвърта операция на коляното

Барселона съобщи чрез своите социални мрежи, че Ансу Фати е претърпял четвърта хирургическа интервенция. Футболистът е извън игра от ноември, миналата година. Както съобщиха от Барселона, младокът е претърпял ревизионна артроскопия на лявото коляно. Интервенцията беше осъществена в Порто под наблюдението на д-р Жозе Карлос Нороня и на медицинските служби […]