Две оферти за 35 нови влака с над 200 млн. лв. разлика в цените

NetNews

Чешката „Шкода“ и полската „Песа“ подадоха оферти в търга на транспортното министерство за покупката на 35 нулевоемисионни, електрически, мотрисни влака. Това стана ясно при отваряне на ценовите предложения на кандидатите.

Индикативната стойност на поръчката е над 1.1 милиарда лева без ДДС. Средствата са от еврофондовете по Плана за възстановяване и устойчивост.

И двете оферти са под прогнозната цена.

Предложението на чешкото обединение на „Шкода“ е значително по-изгодно – с над 200 млн. лв., спрямо това на полската компания.

Консорциумът между „Шкода Транспортейшън“ и „Шкода Вагонка“ предлага цена от 617.82 млн. лева без ДДС, като цената на един мотрисен влак е 17 652 000 лева.

Ценовата оферта на полската „Песа“, която доставя трамваите в София, е 822.5 млн. лв. без ДДС, като един мотрисен влак струва 23 500 000 лева.

Сроковете за доставка на влаковете към момента не са публикувани в регистъра на обществените поръчки.

Сега предстои комисия да прегледа техническата документация на кандидатите и да направи класиране.

Това е предпоследният от общо четири големи търга за покупката на нов подвижен състав за българските железници със средства по Плана за възстановяване и устойчивост.

Преди десетина дни стана ясно, че полското подразделение на германската компания „Щадлер“ ще достави 7 двуетажни влака за 300 млн. лв.

През февруари министърът на транспорта Георги Гвоздейков подписа договор с русенската компания „Експрес Сервиз“ за 9 електрически маневрени локомотива за над 10.5 млн. лв. без ДДС.

Това беше само едната от двете обособени позиции по обществената поръчка. Другата беше прекратена, след като единственият кандидат „Консорциум 9 Шънтър“ беше отстранен. В обединението влизаха фирмите „Фосло ролинг сток“ и „Си Ар Ар Си Джудджоу Локомотив Ко“ ООД. Оттогава не е пусната нова процедура за доставката на останалите 9 локомотива за частично електрифицираните депа.

В момента текат преговори с испанската компания „Patentes Talgo SL“ за покупката на 20 push-pull влака за 1.2 млрд. лева, съобщи транспортното министерство неотдавна. Това е най-скъпата от четирите поръчки по ПВУ. Тя се проверяваше от Европейската комисия заради участието на китайска компания, която според европейските институции получава неразрешена държавна помощ. По неофициална информация от правителствени източници твърде вероятно е правителството да се откаже от покупката на тези влакове.

Източник Mediapool.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

Руслан Стефанов за митниците: Всички съществуващи канали се прехвърлят от правителство на правителство

Не е проблемът в смяната на шефовете на „Митници“, проблемът е, когато няма ясна идея накъде се върви. Когато изхарчиш 11 милиарда, каквото стана декември, даваш ясен сигнал – всички съществуващи канали се прехвърлят от правителство на правителство. Превръща се в търсене на начин как ние да овладеем тези канали. […]