Държавният авиационен оператор е подписал договор в последния възможен момент с „Шел“ за доставка на керосин, като сделката е на същата цена, на каквато е доставяно досега гориво от „Лукойл“. Това стана ясно от думите на министъра на транспорта Георги Гвоздейков в петък.
Пред ден Mediapool съобщи за писмото на шеф на авиоотряда Златко Златев, който алармира, че на 29 февруари изтича договора за доставка на гориво с „Лукойл“, а той не може да намери нов рентабилен доставчик на сходни цени. В писмото се изказваше предложение, че ако парламентът премахне забраната за работа на държавните самолети с горива от „Лукойл“, то проблемът ще бъде решен.
„През почивните дни горивото за планираните полети ще е подсигурено и няма никакви притеснения за ползвателите на услугите на държавния национален оператор“, каза Гвоздейков.
Договорът за доставка на авиационно гориво е подписан с компанията Shell&MOH Aviation. Съгласно условията на контракта цената за тон е сходна с тази на предишния доставчик – малко над 1000 долара за тон.
По-рано през деня министър Гвоздейков подчерта, че стриктно се спазват изискванията на европейското законодателство, отнасящо се за доставките на горива от производители с руско участие. „
„Днес изтече срокът на дерогацията и вече руско гориво не може да се използва, и няма как да бъде доставено“, обясни Георги Гвоздейков и допълни: „Своевременно сме осигурили нов доставчик и не съществува риск ДАО да не може да изпълнява своите полети“.
В писмото до транспортния министър шефът на авиоотряда го информира, че е поискал оферти за доставка на гориво от трите наземни оператора на летище София, но е получил оферта само от „Соф Кънект“.
Получената оферта е за над 3400 евро на тон и депозит от 200 000 евро, което не устройва държавното дружество и офертата не е приета. До този момент дружеството е зареждало руско авиационно гориво за малко над 1000 долара за тон.
Поискано е съдействие и от дружествоto на Shell&МОН Aviation, но първоначално е получен отказ, защото компанията не се съгласила с поставените от авиоотряда условия. В писмото се казваше, че компанията на Shell ще прекрати дейността си в България през юни.