Какво представляват германските коли, които евентуално ще се правят в България

NetNews

По все още непотвърдена информация, компанията, която ще произвежда електрически автомобили у нас е германската Next.e.GO Mobile. По предварителни данни електромобилите ще се правят в завод "Балкан" край Ловеч. Ако това се случи, то у нас ще започне производство на сравнително евтина градска електрическа кола, която донякъде наподобява на Smart.

В момента компанията предлага на германския пазар модификациите е.GО Lifе First Еditiоn, е.GО Lifе 60 и е.GО Lifе 40+. В Гeрмaния кoлитe cтрувaт мeжду 23 и 25 хил. eврo, прeди държaвнaтa cубcидия зa eкoлoгичнocт. C нeя цeнaтa нa базовия електромобил пaдa пoд 17 хил. eврo. Тази цена е сравнима с тази на най-евтиния електромобил в Европа – Dacia Spring, но без каквито и да било субсидии.

Габаритите на автомобила са малко по-големи от тези на Smart, но въпреки това е.GО Lifе е един от най-компактните градски автомобили. Дължината му е 3 345 мм, широчината – 1 747 мм, а височината – 1 588 мм. Междуосието на колата е 2 200 мм, като всичко това позволява радиус на завой под 10 метра (9.9 м.).

Градското електромобилче тежи 1 231 кг, а допустимото натоварване е 259 кг. Заради малкия електромотор и доброто разпределение на батериите, теглото е разпределено в почти идеално съотношение 48/52 между предната и задната оси. Що се отнася до самата батерия, то тя е с капацитет 21.5 kWh. От стандартната битова ел. мрежа, пълното зареждане на колата става за 9 часа.

С пълна батерия е.GО Lifе може да измине 125 километра на извънградско и 171 километра в града, като това са данни, съответстващи на новия стандарт за измерване WLTP. Разходът на енергия е 18.3 kWh/100 km. Що се отнася до самия електромотор, той е с максимална мощност от 57 kW, което се равнява на 77.5 конски сили. Максималната скорост на малкото електромобилче е 122 км/ч.

За самата компания, трябва да се знае, че Next.e.GO Mobile възобнови производството на малкия електрически автомобил Life в Аахен, след като производителят започна да продава специалното издание e.GO Life Next в Германия през юни тази година. Плановете са до края на годината да бъдат построени 500 автомобила.

За следващата година са планирани 2 500 броя. През 2023 г. броят на електромобилите може да се увеличи до над 10 000 автомобила годишно. За целта плановете на компанията са Next.eGO Mobile да се появи на фондовия пазар в САЩ и Европа и в рамките на една година и да се събере нов капитал от порядъка на 600 милиона евро.

Парите трябва да бъдат използвани не само за финансиране на разширяването до Мексико , но и за изграждането на друга „микрофабрика“ в Европа (най-вероятно у нас). „Нямаме нужда от гигафабрики за нашата кола“, казват от компанията. Откакто производителят е започнал да продава специалното издание e.GO Life Next в Германия през юни са получени 100 поръчки, въпреки че не е имало специални промоционални дейности.

Освен това във фирмата се разработват три нови модела, които трябва да бъдат пуснати през лятото на следващата година. Две от новите коли вече са завършени, а работата по третата в напреднала фаза. Все още няма подробности за иновациите, но се намеква, че новите модели ще бъдат по-големи от Life – но все пак остават малки градски коли.

Източник fakti.bg / Уведомете за фалшива новина

Сподели статията, нека повече хора узнаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Next Post

OnePlus може да представи таблет съвсем скоро

OnePlus е компания, която стана популярна в Европа в последните години най-вече със своите смартфони, макар да предлага и други технологии, като различни преносими устройства, аудио продукти и смарт телевизори. Съвсем скоро бизнесът може да се разшири още повече и на пазара да се появи и таблет на марката, който […]